Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-09, 19:47
Medlem
hej

nu har jag fått nog av att människor i mitt hushåll säger åt mig att sänka basen även då den redan står på lägsta "fysiska" (skruvknapp) volymen.

det måste finnas någon bashanterare i windows vista home premium? har googlat utan resultat.

PS: har "realtek HD Audio maneger" om någon vet om det finns någon bashanterare där, jag har även själv letat där utan resultat.

PS2: har även testat att dra ut signalsladden till basen från datorn, men den låter lika högt ändå. jag kan inte koppla bort basen från de övriga högtalarna eftersom dom är kopplade via basen.
Citera
2010-04-19, 20:44
Medlem
Hade samma problem med min beboare , basen stod alldeles in til min sängvägg och han hade det lägsta men fortfarande väldigt mkt när man ska sova.

Han hittade iaf fram till ett EQ program som du själv kunde sätta mastervolymen på exakt allt ljud,
ett exempel.

Det finns enligt mig inget mer irreterande än när man ser på filmer som är anpassade biografer med väldigt upp/ner svingande ljud , med dette program kunde man ställa in allt ljud till samma anpassade nivå.

Men dessverre är jag inte till så stor hjälp när jag inte kommer ihåg vad programmet heter.

:S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in