• 1
  • 2
2010-04-09, 19:38
Medlem
Gungdungkungs avatar
Vilken är den mest pålitliga och prestigefylda bank att vara kund hos i Sverige?

Är tämligen trött på att stå i kön till Swedbank med alla drägg och bidragstagare...
Citera
2010-04-09, 19:41
Medlem
Degerlundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gungdungkung
Vilken är den mest pålitliga och prestigefylda bank att vara kund hos i Sverige?

Är tämligen trött på att stå i kön till Swedbank med alla drägg och bidragstagare...

Du står i kö med dräggen och bidragstagarna eftersom du förmodligen bor i närheten till banken, dvs. ghettot/slummen.

mvh!
Citera
2010-04-09, 19:47
Medlem
limfabrikant76s avatar
Länsförsäkringar inget snack, swedbank och nordea suger. Det är vad mina erfarenheter har lärt mig. Länsförsäkringar är även riktigt bra försäkringsbolag, fick ny och bättre bostad direkt när jag fått vattenskada och ny mobil när jag tappat den i toan, behövde inte ens skicka in kvitto. De har visserligen få kontor men bor du i sthlm har du inga problem att hitta ett nära dig. Dessutom betyder ju få kontor mindre utgifter.
Citera
2010-04-09, 19:55
Medlem
trottwells avatar
En gammal sanning, -du får det du betalar för.

Private Banking

SEB Enskilda :http://www.seb.se/pow/wcp/privateban...Sweden&lang=se

Danske Bank:http://www.danskebank.se/sv-se/priva...e-banking.aspx
Citera
2010-04-09, 20:12
Medlem
Danske bank
Citera
2010-04-10, 00:36
Medlem
Nu förstår jag inte riktigt vad du kan tänkas göra på bankkontoren så ofta att du hinner störa dig på andra kunder, men som några ovan har sagt så har ju alla storbankerna (vad jag vet) private banking, vilket ger stora fördelar för dig som privatperson. Har svårt o se att det skulle vara mer eller mindre prestigefyllt på någon av storbankerna, snarare större skillnader mellan kontor.

Om du däremot hoppar på en av de mindre bankerna som inriktar sig huvudsakligen på private banking, mao inget löst folk , så är ju frågan om inte tillgängligheten och även pålitligheten blir lidande av detta i form av sämre öppettider/färre kontor och sämre/färre rutiner/tjänster.

Personligen skulle jag söka mig till någon av storbankerna, skaffa en personlig kontaktperson på det lokala kontoret och se om jag har möjlighet till private banking. Är nog mest service för pengarna!
Citera
2010-04-10, 01:52
Medlem
svengörans avatar
Citat:

Tycker du att det är illa på Swedbank så ska du se Nordea
Alla babbisar som kommer till Sverige får ett personnummer och sedan ett personkonto i Nordea för bidragen, Swedbank är ju rena drömmen mot Nordea kontoret även fast dom ligger bredvid varandra.
Citera
2010-04-10, 09:37
Medlem
knostos avatar
Citat:

Ha runt 250.000 hos banken så får du en egen banktjänsteman/kvinna som du ringer till och sedan blir mottagen av när du kommer. Du behöver inte avra noga med tiden så länge du inte är mer än 10 minuter sen. Vid varje besök får du då en kopp kaffe och smicker.

Den bank som är mest prestigefulld borde vara SHB om vi endast skall ta svenska banker.
Citera
2010-04-17, 10:18
Medlem
Vad krävs för danska banks private banking?
Citera
2010-04-17, 10:43
Medlem
Bland storbankerna är det Handelsbanken, definitivt.

Enda svenska storbank som inte varit illa ute i krisen och sköter sina affärer på ett schysst och bra sätt.
Citera
2010-04-17, 14:39
Medlem
Handelsbanken.

Årets bank 2009
Citera
2010-04-17, 17:04
Medlem
Nordea fungerar bra för min del.
Inget strul med Nordeas internetbank och det fungerar bra med insättningarna av min lön varje månad.

Gick ifrån Swedbank för länge sedan, då jag fick väldigt dåligt bemötande av den banken.
Hade mycket problem med Internetbanken också hos Swedbank.

Men den gyllene regeln för alla banker överlag är nog "Försök att ha så lite kontakt med banken som möjligt".
Jag går inte in på ett bankkontor i onödan, inte ens om jag ska sätta in slantar på mitt konto.
Då sätter jag hellre in pengar på t ex mitt hemköpskonto och överför pengarna till Nordea via Internet.
Då slipper jag prata med en 'bankfjolla' och då är allt toppen tycker jag.

Men ibland bara måste man gå in på banken av någon anledning och då är det naturligtvis bra att ha ett bankkontor med en 'bankfjolla' till hands.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in