2010-04-09, 10:45
Medlem
Kawayukis avatar
Någon som kan rekommendera en bra juicepress i modell större som tar hårda grönsaker? Runt 1500 är jag beredd att lägga.
Citera
2010-04-09, 13:35
Medlem
En råsaftcentrifug är nog vad du är ute efter. Googla på det och du kommer hitta tester av olika modeller.

Smartson ger tex Philips HR1861 högst betyg medan Expressen ger OBH Nordica högst.
Smartson beklagar sig över OBH Nordicas bullernivå och expressen över Philips begränsade matningshål.
Bäst valtuta för pengarna ger dock Coline enligt Expressen.
Citera
2012-09-20, 15:04
Medlem
Hejsan - väcker liv i denna tråd.

Jag är intresserad av att göra nyttiga juicer hemma.
Exempelvis grönkålsjuice eller morotsjuice.

Med andra ord så behöver jag en maskin som klarar lite "tyngre" grönsaker, inte bara apelsiner och dylikt. Vad är det för produkt man ska köpa? Kallas det "juicepress" eller är det "råsaftcentrifug" som föregående talare skrev?

Semi-off-topic: Vad är egentligen en "smoothie" och görs detta med samma maskin, eller något annat?
Citera
2012-09-24, 16:35
Medlem
Till morotsjuicen och liknande behöver du en råsaftscentrifug.
Till smoothie använder du en mixer, dvs frukten och bären du använder är mjukare.
Däremot så använder du i smoothien hela frukten, men i råsaftcentrifugen får du en hel del spill då alla fibrer separeras.
Citera
2012-09-24, 16:53
Medlem
EugeneHutzs avatar
Råsaftcentrifug. Gjort äppeljuice med den här modellen. Funkade bra!

http://www.elgiganten.se/product/hem...ress-hr1861-20
Citera
2013-01-03, 15:08
Medlem
1.1s avatar
Kan man lägga linser och bönor i en juicepress också? En råsaftcentrifug alltså.
Senast redigerad av 1.1 2013-01-03 kl. 15:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in