Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-11, 14:57
Medlem
Pewahis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weejay
Tyckte inte det var speciellt långt; då kändes Herta Müllers tal längre förra året... (eller är det hans Nobelföreläsning du menar?)

Jag skulle inte säga att det är "Den Stygga Flickans Rackartyg" som man ska börja med. Tycker nog "Bockfesten" är en intressant början...

Ja förlåt, det menar jag naturligtvis. Det var första gången jag lyssnade på en Nobelföreläsning.

Tack för tipset!
Citera
2013-06-06, 00:54
Medlem
Weejays avatar
Jag funderade lite kring Llosas mer erotiska verk. Vilka är dessa?
Romanerna jag känner till som har några erotiska delar är: "Den stygga flickans rackartyg" och "Till styvmoderns lov", men finns det fler?
Citera
2013-06-06, 02:00
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Romanerna jag känner till som har några erotiska delar är: "Den stygga flickans rackartyg" och "Till styvmoderns lov", men finns det fler?
I Det gröna huset så finns det en bordell med samma namn och det är ju upplagt för dylika saker.
Citera
2013-06-06, 10:11
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
I Det gröna huset så finns det en bordell med samma namn och det är ju upplagt för dylika saker.

Är det inte en del göka i "kriget vid världens ände" med?
Pocketutgåvan av den boken har förresten världens sämsta baksidetext där man lyckats missuppfatta i princip allting med boken.
Citera
2013-06-06, 19:06
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Är det inte en del göka i "kriget vid världens ände" med?
Pocketutgåvan av den boken har förresten världens sämsta baksidetext där man lyckats missuppfatta i princip allting med boken.
Hehe, det där med missvisande baksidestexter är lite kul.
T.ex. på den ganska nyutkomna pocketen med Manns Döden i Venedig och Tonio Kröger kan man läsa att von Aschenbach är kompositör (sic!) och att Venedig har drabbats av pest (sic!).
Citera
2016-02-26, 13:31
Medlem
Weejays avatar
Bara jag som har märkt att Norstedts inte säljer deras titlar av Llosa längre (med undantag av "Den blygsamma hjälten"). Varför? Vad har hänt? Någon som vet?
Citera
2025-04-14, 07:43
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Mäster Mario V L, har lämnat oss.

Tack för fantasin, berättarkonsten och avståndstagandet från det i författarkretsar så gängse hyllandet av den allra mest blodbesudlade ideologin.
Citera
2025-04-16, 17:10
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Nu var den boken inte skriven när du skrev ditt inlägg, men min fru läste Cinco esquinas och det märktes minsann på hennes lust efteråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in