Jag har ca. 20 tavlor från Georgien i min ägo. Vad jag har förstått så är de värdefulla, så jag skulle vilja värdera dessa. Mina frågor är:
- Hur ska jag kunna hitta någon som kan värdera så pass exotiska tavlor?
- Kostar det något att värdera tavlor?
- Om ett bud har lagts på en tavla, bör jag se detta som ett minimumvärde eller ligger värdet i betraktarens ögon?
Jag kan tillägga att målaren försökte köpa tillbaka sina tavlor en kort tid efter att de såldes, om det betyder något för er.
Bukowskis har gratis rådgivning och värdering. Jag tycker att du skall ringa dem och fråga om de tror sig kunna göra en vettig värdering. Om de inte har kompetensen för det så kan de säkert ge dig tips på vart du kan vända dig.
Tack för tipset. Jag har ringt runt lite, men ingen verkar vara särskilt insatt. De föreslog att jag skulle kontakta gallerier som hade ställt ut målarna, men det kan bli svårt med tanke på konstnärernas nationalitet. Jag ska jaga runt lite, men om någon har ytterligare tips så får ni gärna svara på denna tråd.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!