• 1
  • 2
2010-04-08, 16:05
Medlem
Kaustis avatar
Fick en pling av morsan idag där hon sa att jag fått in 12 000 kr på mitt bankkonto. Jag var väl medveten om detta, men jag funderar mer på hur hon kan veta om detta? Får man brev hem om man för över mer än 10 000 från ett utomlandskonto eller hur fick hon reda på detta?
Jag bor inte hemma men är skriven där ändå (bor på Irland just nu). Jag har ju bankdosan med mig, så på det viset ska hon inte kunna ha kikat det i alla fall.

Nån som har ett enkelt svar?

Edit: Har Swedbank (glömde nämna det)
Senast redigerad av Kausti 2010-04-08 kl. 16:14.
Citera
2010-04-08, 16:08
Medlem
Gorillabass avatar
Har du Nordea så kan hon med hjälp av ditt personnummer samt en fyrsiffrig kod logga in med en sk förenklad inloggning och därmed se din historik.
Citera
2010-04-08, 16:09
Medlem
När jag har skickat pengar från mitt utländska konto till mitt svenska så brukar jag alltid få hem ett "kvitto" i brevlådan.

Jag har Swedbank.
Citera
2010-04-08, 16:10
Medlem
brajzillas avatar
mycket möjligt att hon kan ha fått nått sorts brev, om man ringer och frågar banken får dom bara säga om det är mer eller mindre än vissa summor om dom inte vet vem det är som ringer.
Citera
2010-04-08, 16:13
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asylsokande
När jag har skickat pengar från mitt utländska konto till mitt svenska så brukar jag alltid få hem ett "kvitto" i brevlådan.

Jag har Swedbank.

Glömde skriva att jag har Swedbank, men det där kan stämma. Tack för infon
Citera
2010-04-08, 16:23
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Har du Nordea så kan hon med hjälp av ditt personnummer samt en fyrsiffrig kod logga in med en sk förenklad inloggning och därmed se din historik.

Hur får mamman, DVS en utomstående person, tillgång till denna kod?
Citera
2010-04-08, 17:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Hur får mamman, DVS en utomstående person, tillgång till denna kod?

Hon kan ju stå som kontomedhavare, alternativt förmyndare? Då har hon full access till kontot.
Citera
2010-04-08, 17:19
Medlem
Vissa banker skickar hem något slags kvitto i brevlådan.
Citera
2010-04-08, 17:34
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Vissa banker skickar hem något slags kvitto i brevlådan.

Det där stämmer, och jag såg nu att hon skrivit det på MSN också. Så för min del är frågan besvarad
Citera
2010-04-08, 17:38
Medlem
_Strebers avatar
Det brukar komma hem en kreditavisering om man fått in en utlandsbetalning på kontot där det står belopp i SEK och utländsk valuta, kurs, avsändare och lite annat matnyttigt. Det bör noteras att din post är din post, framför allt om du är myndig, och din post ska ingen annan öppna utan ditt medgivande.
Citera
2010-04-08, 18:05
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Streber
Det brukar komma hem en kreditavisering om man fått in en utlandsbetalning på kontot där det står belopp i SEK och utländsk valuta, kurs, avsändare och lite annat matnyttigt. Det bör noteras att din post är din post, framför allt om du är myndig, och din post ska ingen annan öppna utan ditt medgivande.

Hon får öppna posten Blir lite omständigt att vidarebefodra den till Irland när jag inte kommer bo här hur länge som helst. Dessutom har jag inget att dölja, så jag bryr mig egentligen inte
Citera
2010-04-09, 16:13
Medlem
MaZtoRs avatar
Det är inte så att du har ett gammalt konto som du hade när du va under 18 som din mamma fortfarande har tillgång till?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in