2011-08-17, 15:47
Medlem
Kolla så att du inte har en massa tomma burkar i skåpet och så...
Hade med samma probs....
Kastade skiten och vips var dom borta....
Citera
Moderator
Arne.Ankas avatar
Hur effektivt det är vette fan men dom gånger jag råkat ut för de har jag sprungit runt som en kåter antilopp med dammsugaren i högsta hugg och sugit upp smådjävlarna, det ihop med att jag fixat orsaken till problemet har räckt.
Citera
Medlem
Fettopappas avatar
Spraya med radar bara.
Citera
Bannlyst
Ett kvarglömt äppleskrutt i en "kontorspapperskorg" förvandlade mitt place till en blomflugsodling när jag stötte mot korgen med dammsugarn så flög det upp tusentals, försökte med allt...

Det bästa jag kom fram till var att hälla folköl på tallrikar droppa i 2 droppar yes diskmedel i varje och placera ut i varje rum.

Lycka till!

Edit: Som ovanstående skrev så körde jag en hel del med dammsugaren också avslutade varje räd med att spraya in lite radar i dammsugaren när den var på och korkade igen röret efter varje utkämpat battlte!
Citera
2011-08-17, 15:50
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burningice
Ett kvarglömt äppleskrutt i en "kontorspapperskorg" förvandlade mitt place till en blomflugsodling när jag stötte mot korgen med dammsugarn så flög det upp tusentals, försökte med allt...

Det bästa jag kom fram till var att hälla folköl på tallrikar droppa i 2 droppar yes diskmedel i varje och placera ut i varje rum.

Lycka till!

Edit: Som ovanstående skrev så körde jag en hel del med dammsugaren också avslutade varje räd med att spraya in lite radar i dammsugaren när den var på och korkade igen röret efter varje utkämpat battlte!

Ett glas med vatten, lite vinäger och nån droppe yes funkar också, i fall det rör sig om bananflugor.
Citera
2011-08-17, 15:54
Medlem
Tack för de snabba svaren.
Upptäckte att dem små rackarna var å naffsade i en halvfull ölburk som något klappträ gömt i hallen.
Gått runt som en idiot och sprutat köksspray när det sitter ett gäng någonstans, funkar prima
Citera
2011-08-17, 16:09
Medlem
ShallowInfidels avatar
Städa inte bara utan håll det städat så borde flugorna vara ett minne blott.
Citera
2011-08-17, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Städa inte bara utan håll det städat så borde flugorna vara ett minne blott.

Stämmer bra det, men det är lätt å va efterklok å
Citera
2011-08-17, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Ett glas med vatten, lite vinäger och nån droppe yes funkar också, i fall det rör sig om bananflugor.

Provade det också, satte upp tio olika sorters fällor med allt från saft till vinäger som ett test, Flugorna precis som jag föredrog biran så det blev ölfällor!
Citera
2011-08-17, 18:47
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burningice
Provade det också, satte upp tio olika sorters fällor med allt från saft till vinäger som ett test, Flugorna precis som jag föredrog biran så det blev ölfällor!

Hemgjort vin är det jag sett dem dras till mest.
Men helt klart att de gillar öl.
Citera
2011-08-17, 19:45
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kan det va sötman som lockar?
Citera
2011-08-17, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kan det va sötman som lockar?

Inte bara, då Coca cola, Saft, Sylt, Juice mm fick stryk av biran!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in