Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2002-09-30, 02:07
  #1
Medlem
Jävla bananflugor...
Fan man tror ju att de ska försvinna nu då det börjar bli kallare, men icke!
Har klappat till minst 4-5 stycken nu under de senaste minutrarna.
Kom hur många som helst ur min papperskorg då jag skulle flytta den...
GAAA! en till!!!! de är så irriterande, flyger omkring framför skärmen och har sig... :evil:
Hur fan blir man av med dem???
Citera
2002-09-30, 02:09
  #2
Medlem
BF_Swedens avatar
Om du värmer upp dem till över 30 grader blir de homosexuella enligt nya forskarrön.

Om du vill ha svar på frågan - släng äppelskruttet i papperskorgen.
Citera
2002-09-30, 02:16
  #3
Medlem


Har samma problem!!
Har kommit fram till att det är livsfarligt att låta t,ex äppelskruttar,bananskal ligga framme för länge!

Jag brukar bli av med dom genom att med ett lätt välriktat tryck med pekfingret mosa dom mot skärmen :!:
Nackdelen är ju den att man måste tvätta skärmen minst en gång om dagen :roll: .

Men den stora frågan måste ju vara : Var fan kommer dom ifrån? dom kan väl fan inte "bo" i äpplen och bananer?
Dom bara dyker ju upp helt plösligt från ingenstans...mycket oklart!!!
Citera
2002-09-30, 02:19
  #4
Medlem
BF_Swedens avatar
Det är ju sant att det är väldigt märkligt var de kommer ifrån. Det får vi utforska.
Citera
2002-09-30, 02:25
  #5
Medlem
BF_Swedens avatar
Jaha, nu är jag klar med utforskningen ( som tog exakt 45 sekunder!) och här är resultatet

FRÅGA Hej,
Jag undrar var dessa flugor kommer ifrån...Finns det redan ägg i frukten eller sker det en kemisk reaktion eller liknande? Är det någon som vet, vore jag väldigt tacksam för svar...det skulle stilla min kanske minst sagt lite udda fundering..=)
Tack På Förhand! / Lena

SVAR Det finns ibland ägg i ex. bananskal. De vuxna flugorna dras sedan till ruttnande frukter och lägger där ägg som kläcks inom några dagar. Bananflugan har en ganska snabb livscykel.
OBS! Bananflugan ska inte förväxlas med sorgmyggor (kallas ofta felaktigt för blomflugor) som brukar leva i jorden.

(funnet på internet)
Citera
2002-09-30, 02:38
  #6
Medlem
Häligt BF_Sweden!!!
Citera
2002-09-30, 02:50
  #7
Medlem
%s avatar
Dom små djävlarna gillar min mäsk och brukar drunkna i vattenlåset.
Citera
2002-09-30, 04:07
  #8
Medlem
ja jävlar! då vet man!
hmmm.. har visste bananskal liggandes i papperskorgen..
JÄVLAR!! VILKEN SVÄRM!!
hahahaha fy fan.. och här ska man sova sen...
testa o pilla på ert bananskal som ni har i papperskorgen.
flera miljarder bananflugor vaknar till liv!
nej nu jävlar!

men då vet man vart de kommer ifrån iaf..

BF_Sweden: forskarna hade väl manipulerat med deras gener innan de börja hetta på de små liven?
Annars kanske man ska höja tempen i sitt rum o få ett rum fullt av läderklädda bananflugor... som EJ kan föröka!! muahahaha :twisted:
Citera
2002-09-30, 14:14
  #9
Banned
Mitt vattelås är alltid späckat med sådanadära små jävlar med...
Citera
2002-09-30, 15:21
  #10
Medlem
japp

PROBLEM MED "BANANAFLUGOR"??

Gör så här: fyll ett litet glas med vatten och diskmedel. Låt den stå framme där flugorna vistas, tex köket.

Flugorna behöver vatten, sätter sig för att dricka, fastnar, "halkar" ner och drunknar.

Funkar perfa för mej!
Citera
2002-09-30, 16:01
  #11
Medlem
Det bästa är att inte låta frukt ligga i papperskorgen och ruttna. Då får man inga flugor.
Citera
2002-09-30, 16:13
  #12
Medlem
Har man långtråkigt???
Köp softairgun och försökt träffa med!
Jag lovar du kommer inte ha tråkigt en sekund!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback