2002-10-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quektima
Citat:
Ursprungligen postat av Kindis
Har man långtråkigt???
Köp softairgun och försökt träffa med!
Jag lovar du kommer inte ha tråkigt en sekund!

En flaska hårspray och en tändare är annars ett roligt alternativ.
Effekivt, gäller bara att tänka sig för innan man blåser på dem.
Kanske inte är så checkt att göra det ner i papperskorgen

Har sett resultatet av vad som kan hända om flaskan sprängs!!
Det är inte trevligt det kan jag lova!
Citera
2002-10-02, 22:03
Medlem
styriskas avatar
hmm disk stående i ett par veckor det låter verkligen främmande

jag tror att "extra strong hairspray" utan eld hjälper ganska bra på dom,,,är ju iof inte riktigt lika kul men varför ta till stora artelleriet på småsaker*ler*
Citera
2002-10-02, 22:22
Medlem
Tänk på att Flugornas Herre skall vara aktuell som närvarande gäst, innan syndafloden och domedagen kommer snart enligt säkra källor.
Undrar bara om det är Gud eller Allah som skall hålla i yxan, eller möjligtvis Jahve själv. Tänk så här också att bananflugornas homosexualitet vid högre temperaturer, är ett varnande tecken för de homosexuellas vidlyftiga syndiga leverne. Hallelujah mina barn
Citera
2002-10-03, 03:54
Medlem
Oj oj oj... datorer må vara er grej, flugor är min grej.

KAMPANJEN
--------------

Dina motståndare:

a) bananflugor/fruktflugor - små ettriga jävlar som är helt tysta och verkar "sväva" fram snarare än att flyga. Har förmågan att bli i princip helt osynliga. Väcks till liv vid beröring, och då är det svärmar vi snackar.

b) husflugor - större, kan ibland bli rätt rejält stora (i flugmått mätt). störigast när man skall sova. kan ibland utveckla "aggresiva" ådror varpå de återvänder till exakt samma ställe i ansiktet när man sover sekunden efter att man viftat bort de, upprepar samma sak igen osv osv. Stör dessutom med ljudet.

Metoder:

1) Flugfälla 1 - Glas med vatten och diskmedel
Den här metoden fungerar faktiskt. Prova den, mer info finns ovan i någon annans inlägg.

2) Flugfälla 2 - Glas med äppelcidervinäger och vatten
Liknande effekt, fungerar nästan bättre men luktar konstigare

3) Klisterfällor - Klibbiga spiraler finns att köpa
Funkar skitbra!!! inte dyrt, dock svårt att få tag på.

4) HBKF - Som ovan fast hemmabygge
funkar inte alls, inte ens me vävtejp och honung. tro mig. det enda som fastnar i det är du själv och dina kläder.

5) Radarsprej - FInns att köpa överallt
Dåligt val. Miljöfarligt, lätt hälsofarligt och funkar INTE om du inte fångar en fluga först och släpper loss rätt mycket sådant här skit. och då kan du lika gärna fånga alla en och en och köra de i micron. dessutom är sprej dyrt och obra för elektriska komponenter och prylar såsom datorer, xbox med mera.

6) Attractor - lockbete
Alltså, ett glas med något i som drar flugor till sig. kan blandas också. kör med lite pizzaavskrap, och sånt. luktar inte bra. bäst är helt enkelt ett glas cola etc. ställ den på ett ställe i lägenheten där du sällan/Aldrig är. dödar dock få flugor, men det håller svärmen borta från dig.

7) flugsmälla - standard issue
funkar skitbra mot mindre till normala mängder husflugor.

8 ) flametorcher - sprejburk+tändare/ljus etc.
funkar dåligt. det dödar flugor, är kul och så vidare. men oftast söker de skydd lite för nära brännbara saker du vill ha kvar .

9) softairgun - fjäder, gas eller aeg
inte att rekomendera. det är dåliga riktmedel och siktfunktioner på sådana. aeg och så vidare (mauri) funkar dock rätt bra med lite mods och ett bra sikte. men det är dumt att lägga 4-5 papp på en flugmördare. funkar dock för airsoftspelare som redan har utrustning.

10) luftgevär - 5,5mm
funkar mycket bättre. speciellt tävlingsgevär. se dock ovan om pris med mera. har du - use it, har du inte - välj en annan metod. tidiga försök här att använda enbart lufttryck (skippa plugg liksom) funkar inte. de flyger snabbare och mer fel än vanligt ja, men de dör inte.

11) mygglampa
är för den late. bara att hänga upp, knappa på och softa liksom. DOCK, det är jäääklans massa bananflugor som inte dör. de surrar runt den ja, men de flyger inte in i den. de stora gör det, men inte de små ettriga. prova du lampa, men risken för att det blir en "Attractor" (se ovan) är rätt stora.

12) städa ofta - no option
funkar inte. inte ens om man vill göra det så pallar man. det är ju ondöigt, skräpas ändå ner strax efter i alla fall. nä, det är fan borgerligt att städa .

- Landsknekt (1337 in killing flies)
Citera
2002-10-03, 06:58
Medlem
En intressant grej med mygglampa är att det nästan bara är han-mygg som flyger in i den. Honorna är de som suger blod, så lampan är rätt meningslös. Fast det berättar ju klart inte de som säljer sådana lampor.

Bananflygor är dessutom rätt harmlösa, de bits inte ens. Då är knott och vanliga mygg värre att ha i lägenheten när man gått och lagt sig.
Citera
2002-10-03, 10:31
Medlem
Jo jo, mygglampan är mest rolig att ha för att det är snyggt. Nåja.

Mygg och knott slipper jag oftast på grund av geografiska skäl. Men jo visst är det värre med sådana. Banaflugor är mest störiga för de är så jävla många, så jävla små och tysta och helt jävla ... uhm, magiska!
Citera
2002-10-03, 10:38
Medlem
Köp en burk radar!
Sätt smällare runt den. Tänd på mitt i lägenhten. Lämna lägenheten.
Vänta 1 eller 2 timmar sen kan du gå in!
Vädra och vipps helt kilniskt rent!
OBS finns viss bandfara med detta moment
Citera
2002-10-04, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kindis
Köp en burk radar!
Sätt smällare runt den. Tänd på mitt i lägenhten. Lämna lägenheten.
Vänta 1 eller 2 timmar sen kan du gå in!
Vädra och vipps helt kilniskt rent!
OBS finns viss bandfara med detta moment

haha.. säkert att du inte glömt läsa instruktionerna på radarsprayen?
på min spray står det att man ska stänga fönster och dörrar och spraya mot rummets mitt i 10 sek... bla bla bla...
men men.. vi kanske har olika sorter... :roll:

tömde papperskorgen men sen självklart redan dagen efter slänger jag bananskal däri och tänker inte på det... men fan det är ju för långt att gå till köket ju
Citera
2002-10-09, 18:43
Medlem
irrblosss avatar
Citera
2002-10-11, 01:06
Medlem
irrblosss avatar
Usch, nu har jag också fått besvär med bananflugor. Hade massa äppelskal och äppelskruttar liggandes i diskhon efter att jag gjort en äppelpaj. Har slängt eländet nu, men de små liven finns fortfarande kvar. Funderar på att köpa en http://www.teknikmagasinet.se/shop/d...oductID=340009. Någon som vet om de funkar på bananflugor? Jag testade med ett uv-lysrör och då kom de fram ur sina gömmor, frågan är om elgallret är för stort för att zappa dem..?

Eller kanske detta kan vara något: http://www.teknikmagasinet.se/shop/d...oductID=340627? :twisted:
Citera
2002-10-11, 01:11
Medlem
jag tror att de självdör efter typ några dagar..

/switch
Citera
2002-10-11, 01:22
Medlem
japp

Ja. flugor lever INTE länge, men så får de ju en jävla massa "offsprings".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in