Ja, jag märkte detta igår.
På övervåningen (bor i villa) alldeles ovanför trappan är det tänt och där är flugornas downtown. De är stora och ser ganska vanliga ut. Det finns ingen papperskorg eller någon sorts mat i rummet. Igår tog jag c:a 10 stycken tills det inte fanns några kvar. En timme senare var det 10 till, tog dem - en timme senare var det runt 10 till, tog dem och la mig.
Tror inte de kom tillbaka förrän idag eftermiddag, c:a 10 stycken. Tog dem och spelade Xbox i någon timme, då fanns det 10 stycken till som jag tog. Nyligen gick jag ut och så tog jag de nyinflyttade och nu skriver jag det här
Vad tusan är det som försiggår? Har kikat runt på övervåningen och hittar ingen samling flugor. Där nere har jag inte kollat lika noga, men det borde någon annan ha märkt. Ska ner och kolla nu.
Det står en köttätande växt nedanför trappan, som förövrigt fått sig lika många skrovmål som den hade lämpliga munnar. Har haft den i fyra år och inte märkt detta innan, men kan det vara från den, månntro? Har tänkt spränga den när jag får tid.