• 1
  • 2
2010-04-10, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Jaha, det var mycket på en gång.
Men mitt svar blir att det ordnar sig nog i slutändan

WORD!

För att vara OT så förstår jag inte riktigt vart du vill komma med texten, man väntade på den omvälvande poängen som aldrig kom
Citera
2010-04-10, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldkatt
Precis. Min poäng är att du inte visar hur du kommer fram till premissen, att allt som har en början måste ha ett slut och vice versa.

Att allt som börjar har ett slut är min slutsats, inte min premiss.

Jag skriver, kanske lite klumpigt, ut slutsatsen först bara föra att visa vad jag ska komma fram till.

Själva argumentet är väl någon form av "motsägelsebevis" där jag antar att universum kommer att finnas för evigt och visar att detta leder till orimligheter. Så att universum har en början men inget slut är min premiss. Sedan påstår jag att man kan föra analoga argument om allting, vilket leder till slutsatsen att utan slut, ingen början.
Citera
2010-04-10, 17:56
Medlem
Jag skrev en ny tråd där jag argumenterar i en annan vinkel, som kanske är klarare.
Citera
2010-04-10, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mojje84
Att allt som börjar har ett slut är min slutsats, inte min premiss.

Jag skriver, kanske lite klumpigt, ut slutsatsen först bara föra att visa vad jag ska komma fram till.

Själva argumentet är väl någon form av "motsägelsebevis" där jag antar att universum kommer att finnas för evigt och visar att detta leder till orimligheter. Så att universum har en början men inget slut är min premiss. Sedan påstår jag att man kan föra analoga argument om allting, vilket leder till slutsatsen att utan slut, ingen början.

Aha, då förstår jag. Med det i åtanke ska jag läsa din nya tråd så småningom.
Citera
2010-04-10, 19:19
Medlem
Tiden är en konstruktion av människan.

Ta bort alla klockor, kalendrar och så vidare och försök klara av saker som tidigare. Fucks you up real good .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in