Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-08, 14:10
Medlem
-Alice-s avatar
Jag förberedde mig med set&setting två veckor i förväg men det gick ändå åt helvete igår.
Jag upplevde en sk egodöd jag förlorade kontrollen över mig själv och kunde inte röra mig, jag var helt låst. Hela trippen kändes som en evighet, det tog aldrig slut, jag kunde inte andas, jag ville bara dö. Jag såg grejer jag aldrig har insett om jag själv och mår så jävla dåligt nu, hela livet känns så meningslöst.
Har aldrig kännt en sån stark ångest förut, det känns som att den aldrig kommer att försvinna.

Har även insett att folk som älskar mig har utnyttjat mig. Speciellt min mamma, tror att hon hatar mig för att jag inte är som hon vill att jag ska vara. Kunde inte se henne utan att må illa nu, allt är så klart. Har gråtit hela dagen pga det.

Jag vill flytta hemifrån nu, men jag tror att min mamma kommer att bli väldigt sårad, hon är deprimerad och har inte många andra sitt liv.

Vad ska jag göra? Jag är annars en väldigt glad person men det känns som att mitt gamla jag har försvunnit. Kommer de här känslorna att vara för evigt? Vill bara att allt ska försvinna, allt jag har sett. Hoppas att det här är tillfälligt bara.
Citera
2010-04-08, 14:27
Medlem
alkemisten2s avatar
Hej!
Lite tröst och rationellt tänkande:

"Vad ska jag göra? Jag är annars en väldigt glad person men det känns som att mitt gamla jag har försvunnit. Kommer de här känslorna att vara för evigt? Vill bara att allt ska försvinna, allt jag har sett. Hoppas att det här är tillfälligt bara."

Ditt gamla jag har försvunnit hurdå? Du är alltid du, och om du ändras är du fortfarande du...

Det kan nog vara väldigt obehagligt efter en så stark tripp som inehåller egodöd ... men kom ihåg att det INTE är verklighet utan en drog. En del tar det som intressant, en del tar det som något (åtminstone potentiellt) skrämmande ...

Det är bättre att acceptera vad som har hänt istället för att "få det att försvinna". Jag skulle också rekomendera benso om du har - vilket du antagligen inte har - men om inte det, slå på en god film du redan sett med en god och lugn vän.
Prata med någon om din tripp och hur du känner dig - annars kommer du må sämre och älta det i evigheter.

Din mor älskar dig!
Hälsningar mamma!

Citera
2010-04-08, 16:00
Medlem
-Alice-s avatar
Klarar inte av det här mer, har gråtit i flera timmar nu. Så fort jag känner mig lite bätte blir jag deprimerad igen och gråter. Vill bara att min mamma ska komma hem från jobbet så att jag kan krama henne.

Och vill inte ta benso, har varit beroende av det och mådde skit av det med så jag vill inte förstöra mig själv ännu mer.

Vill bara bli mitt gamla jag igen, om jag blir fast med det här vill jag inte leva mer.
Citera
2010-04-08, 16:40
Bannlyst
Skriv ner dina tankar och det du upplevde. Du behöver inte visa det för någon annan, men det brukar hjälpa att bara få ur sig det. Sen så kan man vara ganska skev ett tag efter en tripp, så du behöver inte oroa dig, det kommer gå över.
Citera
2010-04-09, 06:23
Medlem
Det låter som abstinens eller snedtändning. I vilket fall hjälper det nog om du ger fan i att knarka - det är uppenbarligen inte bra för dig.

Om du flyttar hemifrån måste det inte betyda att du slutar hälsa på, eller? Se till att åka hem på middag ett par gånger i veckan.
Citera
2010-04-09, 15:44
Medlem
-Alice-s avatar
Mår mycket bättre nu! Fick panik igår, men den här trippen var nog bra för mig, den fick mig att tänka. Tror att jag kommer att ha ett annorlunda tankesätt nu, inte på det sättet som jag överdrev igår, men på ett bra sätt.
Och det hände en del fantastiska grejer med innan jag sneade. Det tänker jag inte glömma bort.

Citera
2010-04-10, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Alice-
Jag förberedde mig med set&setting två veckor i förväg men det gick ändå åt helvete igår.
Jag upplevde en sk egodöd jag förlorade kontrollen över mig själv och kunde inte röra mig, jag var helt låst. Hela trippen kändes som en evighet, det tog aldrig slut, jag kunde inte andas, jag ville bara dö. Jag såg grejer jag aldrig har insett om jag själv och mår så jävla dåligt nu, hela livet känns så meningslöst.
Har aldrig kännt en sån stark ångest förut, det känns som att den aldrig kommer att försvinna.

Har även insett att folk som älskar mig har utnyttjat mig. Speciellt min mamma, tror att hon hatar mig för att jag inte är som hon vill att jag ska vara. Kunde inte se henne utan att må illa nu, allt är så klart. Har gråtit hela dagen pga det.

Jag vill flytta hemifrån nu, men jag tror att min mamma kommer att bli väldigt sårad, hon är deprimerad och har inte många andra sitt liv.

Vad ska jag göra? Jag är annars en väldigt glad person men det känns som att mitt gamla jag har försvunnit. Kommer de här känslorna att vara för evigt? Vill bara att allt ska försvinna, allt jag har sett. Hoppas att det här är tillfälligt bara.

en gång när jag var hög och hjälpte min far av med takboxen på bilen, och fråga om vi skulle ta ner den nu. då fick jag svaret:
-det kanske är bra att öppna garagedörren först, eller? hur ska vi ta in den i garaget om inte dörren är öppen... osv i säkert någon minut.
detta fick mig att inse ett och annat. min far som utåt är jätte-social, glad och snäll, är så jävla sarkastisk hela jävla tiden, mot mig speciellt. gnäller om precis allt, och ska jämt vara "smyg-elak".
Citera
2010-04-11, 23:13
Medlem
simonpimonpoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aqqt
Det låter som abstinens eller snedtändning. I vilket fall hjälper det nog om du ger fan i att knarka - det är uppenbarligen inte bra för dig.

Om du flyttar hemifrån måste det inte betyda att du slutar hälsa på, eller? Se till att åka hem på middag ett par gånger i veckan.
Abstinens av psykedelia? Att han snetrippa skrev han ju i första posten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in