Citat:
Ursprungligen postat av Zotamedu
Ken Rockwell har skrivit en del bra saker men det är utblandad med massa skit som han skriver bara för att provocera. En del av det är rätt underhållande dock. Problemet är att det är väldigt svårt att se skillnad på när han är allvarlig och när han bara fiskar efter läsare för att tjäna mer pengar på reklam. Han har själv liknat sin sida vid The Onion.
Jag håller inte riktigt med. Det där stämde förr, innan han blev så stor som han är idag, men inte längre.
Han skriver fortfarande en del plojartiklar, men jag tycker inte längre det är svårt att förstå när han skämtar och när han menar allvar (om det nu inte är så att jag är grundlurad, vilket förstås är en möjlighet).
Han har så många läsare, som lägger så stor vikt vid hans tester, att han knappast vågar sätta sin eventuella trovärdighet på spel genom att driva med folk i förment seriösa artiklar längre.
Det där om The Onion var det längesedan han skrev, och mycket har hänt sedan dess.
Sedan tenderar han att överdriva en del poänger i sina tester och artiklar, både av pedagogiska och dramatiska skäl, men det är inte riktigt samma sak.
OnT: Ehh, inte en aning.