Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-08, 00:57
Medlem
Som topic!

Installerade vista nu, så skulle jag spara lite skit i en map, men mappen va skrivskyddad och så högerklickar jag o ta egenskaper o sedan tryckte bort skrivskydd, men den skiten kommer tillbaka hela tiden och jag kan fortfarande inte spara dem sakerna i mappen..
Förstår ni va jag menar?

Uppskattar hjälp!
/Zardox

Edit*
Jag är admin och allt
Citera
2010-04-08, 01:05
Medlem
hasenfrasens avatar
http://www.google.com/search?q=take+ownership+vista
Citera
2010-04-08, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
http://www.google.com/search?q=take+ownership+vista

Testade alla 10 olika alternativ på google där, men kan fortfarande inte ta bort skrivskyddningen
Citera
2010-04-08, 10:19
Medlem
hasenfrasens avatar
VILKEN mapp är det du inte kan göra något åt? Är du ägare till en mapp kan du göra allt med den - OM det nu inte finns öppna filer i den.
Citera
2010-04-09, 01:36
Medlem
Marbras avatar
Tjo!

Satt nyligen o ältade i samma problem, fast med Win XP!

kunde inte installera ett spel till min hårddisk, eller, inte någon hårddisk..

stod typ "kunde inte kopiera fil blabla till målmappen, kontrollera att disken inte är full eller att du har åtkomst till filen"

Men, sket i det för allt annat gick utan problem att installera.. visade sig att min DVDläsare har fuckat upp sig.. vill tydligen inte läsa skivan.. Handlar om senaste Battlefield.. (inte ens en repa)

Tankade ner spelet istället efter flera timmars snack med EA games support, vilket löste NOLL..
sket i o cracka o upppdateade till senaste ver. o nu så funkar det PERFEKT =)

Om det nu handlar om en skiva som du försöker kopiera ifrån o spara till en mapp, o du får en CRCerror så menas det tydligen att läsaren/skivan e kass.. så då finns nog inte mycke o göra.. kanske prova kopiera skivan genom nån polares data..
hoppas det löser sig.

Annars vettefan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in