Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-07, 19:40
Medlem
Hej

blev chockad idag när jag gjorde ett kontoutdrag och såg att ingen av alla mina räkningar hade blivit dragna från kontot, rusade hem och loggade in på internet banken och minsann, alla betalningar inkl hyran ligger under listan på "till godkänn". Jag hade alltså inte slutfört räkningsbetalningarna när jag höll på den 30:e

Jag hade pga en borttappad räkning i flytten fått ett inkassokrav som hade datum 06/4 innan den gick vidare till kronofogden. slutförde givetvis betalningarna idag den 7:e men undrar om det kommer bli något av min miss? kan det bli så tokigt som en betalningsanmärkning?
Citera
2010-04-07, 19:45
Medlem
Blocket.ses avatar
Ring alla bolag imorgon och förklara som det är..

Då får du också svar på alla frågor
Citera
2010-04-07, 21:58
Medlem
Minardis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan__
Hej

blev chockad idag när jag gjorde ett kontoutdrag och såg att ingen av alla mina räkningar hade blivit dragna från kontot, rusade hem och loggade in på internet banken och minsann, alla betalningar inkl hyran ligger under listan på "till godkänn". Jag hade alltså inte slutfört räkningsbetalningarna när jag höll på den 30:e

Jag hade pga en borttappad räkning i flytten fått ett inkassokrav som hade datum 06/4 innan den gick vidare till kronofogden. slutförde givetvis betalningarna idag den 7:e men undrar om det kommer bli något av min miss? kan det bli så tokigt som en betalningsanmärkning?

Nej det kommer det inte om du godkände betalningen idag så bör dom ha den senast imorgon och jag tror inte de ens hunnit skicka till fogden och om de skulle gjort det och ser att de fått betalning så kallar de bara tillbaka ärendet från fogden.
Men det absolut bästa är precis som föregående talare sa att ringa dem imorgon och säga som det är då får du svar på om det skickats till fogden än eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in