Citat:
Ursprungligen postat av doejane
tänkte ta upp alla de psykstörda individer, som i vissa fall sökt psykhjälp men inte fått det, som sedan begår mord.
det finns dom som inte söker hjälp själva, men andra ser att de skulle behöva det. som tex levona i växjö.
om man ser att en peron är tickande bomb, men går lös på gatorna, vem ska man vända sig då?
det finns en snubbe i min stad som jag är väldigt rädd för, men vad ska man göra?
han rör sig i stockholm/södertälje. han är kanske 50 år gammal, går med rullator, är jättestor. stinker bajs. klär ut sig till kvinna ibland, dvs har kjol, peruk och läppstift.
vet nån vem jag pratar om.
sen blir jag nyfiken på dvärg tvillingarna, buss jonas &co från växjö.
Mannen med rullatorn känner jag igen. Kommer ihåg första gången jag såg honom kliva på bussen mot stan, en becksvart vintermorgon när han kliver på iklädd svart peruk solglasögon damkappa och långkjol - matchade perfekt de graningekängor storlek 48 han bar på fötterna
Vet en som samtalade med honom och enligt den personen så var han fullt redig i pallet och verkade rätt allmänbildad. Men fan trot...senast jag såg honom hade han kjol och lösbröst på sig UTANPÅ tröjan, av vilket ett var trasigt och hängde och slängde.
En riktig doftsensation som du skriver, man sätter sig inte gärna bredvid honom utan håller gärna en tio, tolv meters avstånd om man kan. Har dock inte sett honom på länge så han kanske har lagt Hatten på hyllan om man säger så - var ju i en ganska bedrövlig kondition. Men min kompis som talade med honom påstod att han inte var farlig.