2010-04-06, 22:23
Medlem
Daanroofs avatar
För ca en halvtimme sen så la min mus av. den slutade svara helt enkelt, den lyser och allting säger att den borde funka men windows reagerar inte. testade ta bort den ur enhetshanteraren och starta om datorn men det hjälpte inte, den funkade ca två sekunder sen la den av igen. Problemet är att inte bara denna mus (Razer Copperhead) har slutat funka, utan alla möss jag pluggar in vägrar att funka. Har dessutom testat alla olika USB-portar men det funkade inte heller.
Så frågan är hur får jag igång skiten?
Citera
2010-04-06, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daanroof
För ca en halvtimme sen så la min mus av. den slutade svara helt enkelt, den lyser och allting säger att den borde funka men windows reagerar inte. testade ta bort den ur enhetshanteraren och starta om datorn men det hjälpte inte, den funkade ca två sekunder sen la den av igen. Problemet är att inte bara denna mus (Razer Copperhead) har slutat funka, utan alla möss jag pluggar in vägrar att funka. Har dessutom testat alla olika USB-portar men det funkade inte heller.
Så frågan är hur får jag igång skiten?

Prova om musen funkar i felsäkert läge, eller med en linux live-CD är ännu bättre. Om det inte funkar där, kontrollera att alla USB portar är aktiverade i BIOS (hur de nu plötsligt skulle inaktiveras... Men man vet aldrig).

Du kan även prova avinstallera USB-drivisarna och låta dessa installeras om av systemet.
Citera
2010-04-06, 23:44
Medlem
Daanroofs avatar
Testade att avinstallera usb-drivrutinerna och låta den installera, då går musen igång tills det kommer upp att "denna enhet har installerats och är klar för användning" eller va de står, då lägger den av igen. Blir det till att tanka pirat då eller finns det tanka lagligt nånstans?
Skulle ta reda på det själv men jag frågar istället då jag inte orkar sitta och leta nu, är trött så jag ska sova istället
Citera
2010-04-07, 01:30
Medlem
bergsturks avatar
Har du installerat nya USB-drivar nyligen? Typ till ett USB-instickskort. Isf, testa att göra en rollback på dessa.
Citera
2010-04-09, 00:27
Medlem
Daanroofs avatar
nope, har inte installerat nåt nytt på senaste. Har kopplat in en PS/2 mus för stunden och kopierar över lite grejer att spara till en extern HDD sen blir det formatering. Börjar dessutom samlas en jävla massa skräp på datorn som jag inte orkar sitta och rensa bort, så det blir lättare såhär.
Citera
2010-04-09, 03:50
Medlem
Jonny666s avatar
Har du installerat drivrutiner från tillverkaren eller bara pluggat in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in