2010-04-06, 21:06
Medlem
cro-magss avatar
Hej!

Har nyligen installerat om min bärbara dator (en PackardBell). Körde in Windows 7 istället för Windows Vista som jag tidigare hade. Allt fungerar som det ska förutom det trådlösa nätverket.

Har testat lite olika metoder att få igång det. Bland annat att disablat wireless och återigen enablat det, då har jag lyckats komma in på internet korta stunder, tills det att jag startar om datorn.
Med sladd verkar allt funka så är det trådlösa det är fel på.
Har letat på PackardBells hemsida efter senaste drivrutiner men den säger att jag har de senaste.

Någon som har tips på vad jag kan göra? Installera om Windows igen?

Tack på förhand.
Victor
2010-04-06, 21:19
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cro-mags
Hej!

Har nyligen installerat om min bärbara dator (en PackardBell). Körde in Windows 7 istället för Windows Vista som jag tidigare hade. Allt fungerar som det ska förutom det trådlösa nätverket.

Har testat lite olika metoder att få igång det. Bland annat att disablat wireless och återigen enablat det, då har jag lyckats komma in på internet korta stunder, tills det att jag startar om datorn.
Med sladd verkar allt funka så är det trådlösa det är fel på.
Har letat på PackardBells hemsida efter senaste drivrutiner men den säger att jag har de senaste.

Någon som har tips på vad jag kan göra? Installera om Windows igen?

Tack på förhand.
Victor
Dator? Märke? Modell?
2010-04-06, 23:31
Medlem
Ladda ner den senaste drivrutinen från tillverkaren av nätverkskortet istället för packardbells hemsida.
2010-04-07, 08:01
Medlem
cro-magss avatar
Update:

Körde en repair via Windows skivan och allt är nu löst. Något som måste gått snett in första installationen.

Tackar för svaren
Victor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in