2010-04-06, 18:20
Medlem
roggeees avatar
Normalt vill ja ha basen och diskanten på lika nivå, men när jag ska spela vissa spel(ex CS) vill jag gärna ha diskanten på en högre nivå än basen. Grejen är att man måste gå in i Kontrollpanelen varje gång man ska göra detta, och det kan vara lite omständligt om man gör det flera gånger per dag.

Samma gäller gamman, den kan behöva en höjning när jag ska spela vissa spel. Då är det mycket lättare att bara ha en ikon i högra hörnet som man kan klicka upp och sänka/höja istället för att gå in i NVidia-panelen och trixa.

Så, finns det något program i stil med Gammasutra som höjer/sänker diskant/bas lika enkelt som Gammasutra höjer gamman?

Visste inte var jag skulle lägga tråden men det enda jag kunde komma på var denna del eller Övriga diskussioner. För övrigt har jag Windows Vista.
Citera
2010-04-06, 18:36
Bannlyst
Jag har exakt samma "problem", jag kör dock Windows XP. Jobbigt att behöva gå in i kontrollpanelen för ljud och höja diskanten varje gång det är dags att spela. Gammasutra är för övrigt skitbra.
Citera
2010-04-06, 18:47
Medlem
roggeees avatar
Jo, vore så sjukt smidigt att ha någon slags EQ i högra hörnet. Liksom man har ju volymkontrollen lätt tillgänglig där, hur svårt kan det vara att lägga till en liten extra ikon med bas och diskant? Testat att googla lite men ska göra det lite till, kommer bli fruktansvärt förvånad om detta inte existerar. Någon måste ju ha tänkt på det, eller hur?
Citera
2010-04-06, 18:59
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows Support

//Mod
Citera
2010-04-10, 01:58
Medlem
roggeees avatar
Bump!
Citera
2011-04-22, 02:31
Bannlyst
Shit, ingen som kom fram till någonting gällande detta? Jag har också funderat på det här nämligen.
Citera
2011-04-22, 02:40
Medlem
http://www.actualsolution.com/ kanske?

Man kan ställa in olika presets som man ändrar med en högerklick nere i aktivitetsfältet.
Citera
2011-04-22, 04:06
Bannlyst
Srs audio är rätt bra. Kostar men, lätt att hitta gratis.
Citera
2011-04-22, 06:46
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InsaneInThebrain
Srs audio är rätt bra. Kostar men, lätt att hitta gratis.
Tack. Har det i min telefon men har inte tänkt på att man kan ha det i datorn. Allt blev SÅ mycket klarare nu
Citera
2011-04-22, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Tack. Har det i min telefon men har inte tänkt på att man kan ha det i datorn. Allt blev SÅ mycket klarare nu
Glad att hjälpa till, visste inte att man kunde ha den i telefonen.
Citera
2011-04-23, 02:17
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InsaneInThebrain
Glad att hjälpa till, visste inte att man kunde ha den i telefonen.
Det är inbyggt i HTC Desire HD, inget man kan installera,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in