2010-04-06, 17:04
Medlem
Installerade först windows 7 64bit sen installerade jag windows xp 32 på en annan partition. När jag startar datorn kan jag vara välja på 3 olika windows xp, varav endast den första funkar. Windows 7 finns inte med som alternativ.
Jag funderar hur jag fixar så jag kan välja på XP och Win7 vid uppstart av datorn
Mvh
Citera
2010-04-06, 17:31
Medlem
Det enklaste är väl att installera XP först och sedan Win7. När XP var aktuellt någon gång i forntiden var inte ens Win7 påtänkt och därför tas ingen hänsyn till ett befintligt sådant vid installationen av XP. Men tvärtom går bra, Win7-installern vet att XP kan finnas och tar hänsyn till det vid installationen.
Citera
2010-04-06, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Det enklaste är väl att installera XP först och sedan Win7. När XP var aktuellt någon gång i forntiden var inte ens Win7 påtänkt och därför tas ingen hänsyn till ett befintligt sådant vid installationen av XP. Men tvärtom går bra, Win7-installern vet att XP kan finnas och tar hänsyn till det vid installationen.
Ok. Jag har installerat om XP. Det borde vall funka att reparera med Windows 7 skivan, for det fixar vall booten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in