2004-03-19, 17:07
Bannlyst
Har läst massa om att det kan orsaka seritonin syndrome eller vad det heter. Men eftersom jag tar mina citalopram på kvällen så e det ju 24 timmar efter som jag tänkte ta dxm.... Vet nån hur länge det sitter i kroppen. vill ju inte råka illa ut.
Citera
2004-03-19, 17:52
Medlem
DxMs avatar
Ja du, halveringstiden på Citalopram ligger på 36 timmar och maximal plasmakoncentration nås efter 4 timmar så man ska väl vänta något längre för att vara helt safe ifall man ser till siffrorna.

Man ska ju verkligen passa sig med Antideppresiva såsom SSRI och MAOI-hämmare, även alkohol när man kör DXM.
Usch förstår inte hur man vill hälla i sig sånt där fulknark, finns ju massa grejer som är mycket bättre och betydlig säkrare.

Have fun.
Citera
2004-03-20, 14:05
Bannlyst
j

okej.... tackar för svar.. då kanske det e lika bra att hålla upp med ssri i nån dag innan för att vara på säkra sidan....
Citera
2004-04-07, 23:00
Medlem
rydizs avatar
vad är seritonin syndrome?
Citera
2004-04-07, 23:19
Medlem
Rorschachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydiz
vad är seritonin syndrome?

Förgiftningssyndrom/biverkning av/vid använding av serotoninåterupptagshämmare medel. Det framträder så som hög feber, muskelryckningar, förvirring, oro, m.m. kan vara tecken på livsfarlig förgiftning.
Citera
2004-04-08, 08:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gimpen
okej.... tackar för svar.. då kanske det e lika bra att hålla upp med ssri i nån dag innan för att vara på säkra sidan....

Kan inte uttala mig om DxM men jag käkar också citalopram 40mg/dag. Och jag var på en E fest förra helgen så jag tänkte att jag låter bli cita´n samma dag som festen skulle vara pga att jag märkt innan att E inte får stor effekt alls när man går på ssri. Men det hjälpte iaf inte med en dags uppehåll. Först efter nummer 6 så kände jag av det, blev väck och så men fick inte dom goa kickarna som är typiska för E. Alla andra gick igång efter första typ så det var ju inga fel på knapparna. Har ingen aning om hur DxM påverkar kroppen, men E funkar inget vidare eftersom MDMA frigör seratonin och ssri samtidigt kämpar för att bygga upp det. Men rekommenderar dig inte att hålla upp flera dagar med ssri, det kan bli ett stort bakslag för psyket. Det finns ju andra saker som man kan ta om man nu måste som funkar utmärkt trots ssri.
Citera
2004-04-08, 10:16
Bannlyst
Har bytt till efexor 37.5mg morgon och kväll. Nån som vet hur länge det e kvar i kroppen?
Citera
2004-04-08, 15:27
Medlem
DxMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimpen
Har bytt till efexor 37.5mg morgon och kväll. Nån som vet hur länge det e kvar i kroppen?

Maximal plasmakonc. efter 6 timmar och halveringstid på ca: 15 h.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in