2010-04-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NattKattHatt
G och drogtesta dig s fort som mjligt om du vill ha svar.

Omjligt fr ngon hr att sga d alla dina symptom utom pupillerna kan frklaras av enbart alkohol, men de kan ven frklaras av t.ex alkohol i kombination med benzo (fortfarande dock ej pupillerna av den kombinationen).

Jo, precis hller med dig helt och hllet. Jag kan inget om droger och postade drfr trden. Jag har redan ordnat med urinprov!
Citera
2010-04-05, 16:05
Medlem
gubbtrynets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBillyBong
Kontakta polisen s fr du veta var du kan testa dig. Och ja, det lter som du blev drogad.
Om du vill veta vad det var br du snabba dig, det brukar g ur p ngon dag bara.
lter som rohypnol
Citera
2010-04-05, 16:14
Medlem
Krim1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0h2n
Du har allts druckit 3 starkl, 50 cl l till, "ett par glas" champagne, och en vodkadrink, och du tycker det r konstigt att du blev lite berusad?

Det lter mycket sannolikt att du blivit fr full. Kanske blev det nn l mer n du trott? S vitt jag vet pverkas inte heller pupillerna alls av de droger man brukar droga folk med p krogen.

Annars kanske du dragit p dig ngon slags matfrgiftning?

Varfr skulle det vara en omjlighet att han ftt benso/smnpiller i sin drink fr?
Lter ju precis som det tycker jag.

OnT: Om du r 110% sker p att du inte drack mer n du sger, och att det inte ska vara ngra problem fr dig i normala fall. S skulle jag gissa p att du ftt i dig ngon benso eller smntablett.
Det r iaf vad som brukar anvndas som s.k "rapedrugs", och skulle absolut kunna ha gett den effekten du pstr.
Citera
2010-04-05, 16:18
Medlem
j0h2ns avatar
Citat:
Varfr skulle det vara en omjlighet att han ftt benso/smnpiller i sin drink fr?

Sjlvklart r det inte omjligt, men nd vldigt osannolikt. Jag tycker inte alls det lter p hans berttelse som att han blivit drogad, och defintivt inte av ngon benzo. Det enda som mjligen tyder p det r att han knde sig "avslappnad i kroppen", och det vl det du tyckte ocks antar jag.

Illamende och massa spyor brukar inte vara ngot man frknippar med benzo, utan snarare en snefylla (eller kanske dlig mat?). Att han sen har ngest dagen efter r lite konstigt. Sjlv brukar jag m bra dagen efter jag tit benzo, men andra sidan brukar jag inte spy i en hink p krogen heller.
Citera
2010-04-05, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelioCastroneves
Fast det r skillnad p sura poliser som vill stta dit dig. Den hr tjejen jobbade bara med just fall som det hr och om ngon kunde avgra om jag hade ftt i mig ngot var det nog hon.

Men ls hela texten. Jag hade tit ordentligt, den alkohol du nmnde dracks under 5 timmar nstan. Jag vet att jag klarar mer alkohol. Jag har haft ett antal rejla snedfyllor och inget har p ngot stt liknat denna.

Men ingen r gladare n jag om du har rtt, ingen!

Det jag pratade om handlar inte om poliser utan krogar som har som standardbemtande att ringa polisen och sedan se till att "spyflugan" frs till fyllecell. Har aldrig sjlv hamnat i cellen p det sttet men har sett detta fenomen samt hrt om bekanta som rkat ut fr det. Det grs inga undantag hr inte.

Sedan frstr jag inte varfr det endast r negativa krogupplevelser som frknippas med droger. Alkohol r en sjukt stark drog som blir starkt glorifierad, har man en superkvll s var det en grym fylla, snear man blev man drogad.

Ingen ngonsin som frgat sig varfr folk tar droger? Fr att m dligt? Nvl ondig diskussion, hoppas bara du uppdaterar nr provresultaten kommit, det vore du frmodligen ensam med. Frutom han som pstod sig ha blivit drogad av PCP men vgrade ladda upp de papper som tydligen skulle finnas.
Citera
2010-04-05, 16:53
Medlem
Fizzbitchs avatar
Om ditt anus r mt s kan det vart roppar!
Citera
2010-04-05, 17:23
Medlem
Strike-s avatar
Citat:
Du har allts druckit 3 starkl, 50 cl l till, "ett par glas" champagne, och en vodkadrink, och du tycker det r konstigt att du blev lite berusad?

Det lter mycket sannolikt att du blivit fr full. Kanske blev det nn l mer n du trott? S vitt jag vet pverkas inte heller pupillerna alls av de droger man brukar droga folk med p krogen.

Annars kanske du dragit p dig ngon slags matfrgiftning?

r du p riktigt? Nu vet jag inte TS alkoholvanor men man blir knappast full p det dr lilla. Vissa kanske blir lite salongsberusade men knappast s man gr runt och spyr. Speciellt inte nr det r s pass lng tid emellan frsta len och sista vodkan (enligt TS sjlv hade han druckit 3 l redan klockan 20.00 och vid klockan 01.00 blev han karatefull).

TS, brukar du bli bakis? Det lter garanterat som att du blivit drogad och br kontakta polisen s att de kan testa dig.

Edit: Lste igenom lite lngsamt och har redan ftt svar p mina frgor. Lycka till TS.
Senast redigerad av Strike- 2010-04-05 kl. 17:26.
Citera
2010-04-05, 18:41
Medlem
Citat:
Sjlvklart r det inte omjligt, men nd vldigt osannolikt. Jag tycker inte alls det lter p hans berttelse som att han blivit drogad, och defintivt inte av ngon benzo. Det enda som mjligen tyder p det r att han knde sig "avslappnad i kroppen", och det vl det du tyckte ocks antar jag.

Illamende och massa spyor brukar inte vara ngot man frknippar med benzo, utan snarare en snefylla (eller kanske dlig mat?). Att han sen har ngest dagen efter r lite konstigt. Sjlv brukar jag m bra dagen efter jag tit benzo, men andra sidan brukar jag inte spy i en hink p krogen heller.

Jo, jag tycker ocks att det r sjukt osannolikt, men tycker det r lite skumt mycket som stmmer med att jag skulle blivit drogad p ngot stt.

Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Det jag pratade om handlar inte om poliser utan krogar som har som standardbemtande att ringa polisen och sedan se till att "spyflugan" frs till fyllecell. Har aldrig sjlv hamnat i cellen p det sttet men har sett detta fenomen samt hrt om bekanta som rkat ut fr det. Det grs inga undantag hr inte.

Sedan frstr jag inte varfr det endast r negativa krogupplevelser som frknippas med droger. Alkohol r en sjukt stark drog som blir starkt glorifierad, har man en superkvll s var det en grym fylla, snear man blev man drogad.

Ingen ngonsin som frgat sig varfr folk tar droger? Fr att m dligt? Nvl ondig diskussion, hoppas bara du uppdaterar nr provresultaten kommit, det vore du frmodligen ensam med. Frutom han som pstod sig ha blivit drogad av PCP men vgrade ladda upp de papper som tydligen skulle finnas.

Vi var vip-gster, antagligen enda anledningen att dom inte sg till att jag hamnade i en cell.

Jag ska frska terkomma med resultat!
Citera
2010-04-05, 21:36
Medlem
AntiAliass avatar
Det enda sttet du till 100% kan veta r genom att lmna ett urinprov s snabbt som mjligt.

Men, Alkohol r kapabelt till att producera precis alla symptomen du beskrev.
Du skrev att du spydde efter att du rkt en cigg, nikotin kan vara det som fr bgaren att trilla ver ven om du knt dig ok bara en stund tidigare p en fylla. Det r inte srskilt vanligt att spy av andra droger n just alkohol heller (svida man inte tagit t ex heroin eller mdma i kopisa mngder och detta kan ju naturligtvis direkt uteslutas i ditt fall). Det r extremt svrt att droga mnniskor ofrivilligt utan att bli upptckt och framfrallt r det extremt sllsynt att det verhuvudtaget hnder.
Den vanligaste drogen och i princip den enda som t ex tjejer blir drogade av p krogen r gratisdrinkarna dom fr av kta snubbar. Hade ngon lyckats "smulat ner" ett piller p en minut utan att ngon annan sett det i din drink hade du utan tvekan fortfarande mrkt det bde p smaken och det uppenbara faktumet att det flyter omkring oupplsta bitar av piller i din dricka(!). Den ENDA tnkbara drogen som existerar som ens kanske kan ha anvnts till att droga din drink med r GBL/GHB, frutsatt att ngon lyckats f med sig detta in p en klubb, in genom vip-rummet och sen dessutom ner i din drink utan att ngon annan noterat det och trots detta skulle du FORTFARANDE knnt att din drink pltsligt ndrat smak till en fruktansvrd, besk, kemikalisk smak.

Dom personer som svarar "lter som rohypnol" r dom som aldrig har varken tagit eller sett en rohypnol i hela sitt liv men nd tror att det p ngot stt skulle vara vanligt frekommande att folk faktiskt anvnder detta till att droga folk med ofrivilligt fr att dom hrde det frn aftonbladets skrcklpsedlar p 90-talet.

98% av alla tjejer i historien som blivit bnga och gjort bort sig p fyllan fr att sedan hvda att ngon "lagt ntt i deras drink" har blivit fr fulla av alkoholen dom hllt i sig.

Fr vrigt skulle jag blivit klart berusad och mycket mjligt kunna spy och snurra omkring fr att sedan somna in snabbt p den mngden alkohol du drack.
Citera
2010-04-05, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Det enda sttet du till 100% kan veta r genom att lmna ett urinprov s snabbt som mjligt.

Men, Alkohol r kapabelt till att producera precis alla symptomen du beskrev.
Du skrev att du spydde efter att du rkt en cigg, nikotin kan vara det som fr bgaren att trilla ver ven om du knt dig ok bara en stund tidigare p en fylla. Det r inte srskilt vanligt att spy av andra droger n just alkohol heller (svida man inte tagit t ex heroin eller mdma i kopisa mngder och detta kan ju naturligtvis direkt uteslutas i ditt fall). Det r extremt svrt att droga mnniskor ofrivilligt utan att bli upptckt och framfrallt r det extremt sllsynt att det verhuvudtaget hnder.
Den vanligaste drogen och i princip den enda som t ex tjejer blir drogade av p krogen r gratisdrinkarna dom fr av kta snubbar. Hade ngon lyckats "smulat ner" ett piller p en minut utan att ngon annan sett det i din drink hade du utan tvekan fortfarande mrkt det bde p smaken och det uppenbara faktumet att det flyter omkring oupplsta bitar av piller i din dricka(!). Den ENDA tnkbara drogen som existerar som ens kanske kan ha anvnts till att droga din drink med r GBL/GHB, frutsatt att ngon lyckats f med sig detta in p en klubb, in genom vip-rummet och sen dessutom ner i din drink utan att ngon annan noterat det och trots detta skulle du FORTFARANDE knnt att din drink pltsligt ndrat smak till en fruktansvrd, besk, kemikalisk smak.

Dom personer som svarar "lter som rohypnol" r dom som aldrig har varken tagit eller sett en rohypnol i hela sitt liv men nd tror att det p ngot stt skulle vara vanligt frekommande att folk faktiskt anvnder detta till att droga folk med ofrivilligt fr att dom hrde det frn aftonbladets skrcklpsedlar p 90-talet.

98% av alla tjejer i historien som blivit bnga och gjort bort sig p fyllan fr att sedan hvda att ngon "lagt ntt i deras drink" har blivit fr fulla av alkoholen dom hllt i sig.

Fr vrigt skulle jag blivit klart berusad och mycket mjligt kunna spy och snurra omkring fr att sedan somna in snabbt p den mngden alkohol du drack.

Tack fr ett jvligt vettigt svar! Nu vntar jag bara p provsvar s jag kan glmma den dr jvla kvllen.
Citera
2010-04-05, 21:49
Medlem
konstigt att du varken sg eller knde smaken av det. antagligen snedfylla men g och testa dig. skulle vara kul att veta skert.
Citera
2010-04-05, 21:59
Medlem
trigger99s avatar
Tror personligen inte du vart drogad.
Kom med svar sen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem