2010-04-05, 11:52
Medlem
Har ett tangentbord med både vanliga bokstäver och med thailänsdska på.
Trode det bara var och gå in på kontrollpanelen/tangentbord och välja/instalera thailändskt tangentbord för att få dom tecknen att fungera, men så enkelt var det inte.
Letar men hittar inget.
Thailändsk teckenuppsättning finns på datorn.

Någon måste ha klarat det här förut.

Vill alltså kunna växla mellan "svenska" tecken och thailändska på så smidigt sätt som möjligt.

Hjälp mig.
Citera
2010-04-05, 12:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
http://windowshjalp.se/?p=61

Ta hem språkpaketet och följ instruktionen som hänvisas på länken.
Citera
2010-04-05, 12:54
Medlem
morkfromorks avatar
Det har alltid tidigare fungerat att aktivera automatisk installation i IE och sedan surfa in på, som i detta fall, en thai-tidning tex. så installeras vad man behöver.

Thai vet jag inte, men för kinesiska så gäller att du kan läsa, windows har fortfarande inte stöd för att skriva, med undantag för vissa program som outlook.
Citera
2010-04-05, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
http://windowshjalp.se/?p=61

Ta hem språkpaketet och följ instruktionen som hänvisas på länken.

Tackar. Lyckades lösa det med den länken.

Tyvärr så har jag även lyckats få thaitext i hela windows så nu är jag lurad på att få tillbaka det till svenska igen. Men jag kan växla menllan "tangentborden" smidigt. Men fattar inget av vad som står i windows.
Citera
2010-04-05, 18:15
Medlem
Skriva på olika språk:
Kontrollpanelen/ Klocka, Språk, Region /
Ändra allt du ser där till Svenska, Stockholm så att även klockan etc blir rätt.

Tangentbord layout finns där.
CyrusGNetWork pratar är något helt annat så gör som jag skrev istället.
Senast redigerad av panpo98 2010-04-05 kl. 18:18.
Citera
2010-04-05, 20:52
Medlem
Länken som CyrusGNetWork postade visade exakt vad jag ville veta.
Lyckades få tillbaka det till svenska med hjälp av att titta på en annan dator och anta att jag klickade rätt

Nu finns nere vid klockan en "knapp" där det nu står SV och tangentbordet fungerar exakt som ett vanligt svenskt. Väljer man TH på knappen fungerar det som ett thailändskt (Antar jag eftersom jag inte kan det språket).
Datorägaren är mycket nöjd och jag hoppas den håller sig i bra trim så slipper jag fixa med den igen.
Citera
2010-04-06, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OntIRöven
Länken som CyrusGNetWork postade visade exakt vad jag ville veta.
Lyckades få tillbaka det till svenska med hjälp av att titta på en annan dator och anta att jag klickade rätt

Nu finns nere vid klockan en "knapp" där det nu står SV och tangentbordet fungerar exakt som ett vanligt svenskt. Väljer man TH på knappen fungerar det som ett thailändskt (Antar jag eftersom jag inte kan det språket).
Datorägaren är mycket nöjd och jag hoppas den håller sig i bra trim så slipper jag fixa med den igen.

Om du tillhör skaran av oss som är lite mer bekväma av oss så kan du även växla språk med alt+shift
Citera
2010-04-06, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krettle
Om du tillhör skaran av oss som är lite mer bekväma av oss så kan du även växla språk med alt+shift

Tackar jag skall framföra det.
Själv håller jag mig till denna dator och där finns enbart svenska och det duger bra åt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in