2010-04-05, 10:31
Medlem
skaggerss avatar
Hej flashback,

Jag fick precis ett jobb som privatlärare i Engelska här borta i asien, där jag då också studerar. Har bara lite tidigare erfarenhet utav lärar-jobbet och vetikatten hur jag ska få tiden att gå under lektionerna. Behöver med andra ord rejält med tips på lekar och aktiviteter som man kan låta barnen göra för att både få tiden att gå och få dem att lära sig något.
Några tips?

Om tråden är felplacerad ber jag en mod att flytta den.
Citera
2010-04-05, 18:38
Bannlyst
Lite mer info skadar inte.. dvs hur gamla är barnen? hur stora är klasserna? Hur bra kan du prata deras språk (var är det?). Hur lång är en lektion?
Citera
2010-04-06, 06:42
Medlem
skaggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urandir
Lite mer info skadar inte.. dvs hur gamla är barnen? hur stora är klasserna? Hur bra kan du prata deras språk (var är det?). Hur lång är en lektion?
Dum jag är...

Barnen är 6-7 år gamla, 3 st. Det är i Japan och min japanska är helt OK, går att konversera med barnen så de förstår. Varje lektion är 1 timme 40 min lång. En gång i veckan.

Citera
2010-04-06, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skaggers
Dum jag är...

Barnen är 6-7 år gamla, 3 st. Det är i Japan och min japanska är helt OK, går att konversera med barnen så de förstår. Varje lektion är 1 timme 40 min lång. En gång i veckan.

Ok. För det första så är dom ju barn, så de kan inte sitta still. Så du borde köra någon slags warmup/activity var 15'e-20'e minut om de nu inte är uppe och rör sig på grund av en annan anledning. Du kan t.ex. sjunga/dansa "Walking walking (kolla youtube), "head, shoulders, knees and toes", Simon says eller bara ge dom olika kommandon. Som t.ex. "Stand up! Sit down! Touch your nose, touch your ears, touch your tooth, jump, walk, run etc".

Sen beror det på vad det är för material du har när det gäller undervisningen.
Citera
2010-04-06, 11:25
Medlem
Gluttis avatar
Film var någonting som jag uppskattade väldigt mycket på våra engelskalektioner, men kanske inte funkar på barn i den åldern. Om du nu skulle köra en film kan jag rekommendera Up, eller Det regnar köttbullar. Glöm inte sätta på engelsk text så de även kan läsa orden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in