Jag har en vän till mig, som är väldigt slö av sig och drar ofta runt och ser dåsig ut. Han är ofta "sjuk" och håller de flesta tankarna inne, medans han försöker utstråla någon slags glad bild av sig själv.
Han har massa förakt mot andra personer, bland annat mig, då det går bra för mig med tjejer, i alla fall någorlunda. Han har tidigare visat denna förakt när han har rökt på, eller druckit. Han har sneat och sprungit omkring som en idiot. Dock nu senaste gången, kom han med dom sjukaste sakerna jag har hört på länge.
Han får för sig att hans bror, är besatt av en demon. Hans enda uppdrag på denna planet är att avsluta demonens härjande, och i samband med det då döda sin bror. Han har vid tidigare tillfälle blivit strupen av sin bror och fick då panik, var på han knivhögg sin bror. Inte något allvarligt sår, men endå! Vad i helvete. ( Båda hade då rökt cannabis ).
Han har själv sagt att han tror att han har svag schizofreni och är inne i en psykos, min omedelbara tanke var då att någon som då är det, bör inte veta om det. Han kanske bara söker uppmärksamhet?
Min fråga nu är: Vad fan kan han ha för någon sjukdom?
EDIT: Kom på att han hörde röster, efter han knivhögg sin bror. Det var i varjefall det han sa.