• 1
  • 2
2010-04-05, 22:47
Medlem
Jag vet inte vad ngn annan har svarat, har inte läst tråden. Men jag tycker att det var du som såg dig för. Du uppmärksammade alltså situationen, vilket är ett direkt resultat av att du, just såg dig för. Sen vem som bär ansvaret för kollisionen är en annan sak.
Citera
2010-04-05, 23:48
Medlem
WhoFortyTwos avatar
hm, brukar inte göra så men undrar vad som skulle hända om man gick i full mars på en hyfsad full gata med stängda ögon.
Citera
2010-04-06, 00:59
Medlem
MegaBrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ity
har sett någon filmsekvens på fenomenet som jag inte hittar nu, men det är från en videokamera uppsatt på en myllrande station. Visar ju att folk går målinriktat och ändå inte springer in i varandra med hjälp av ett outtalat samspel - båda parter makar sig lite.
Jo, det stämmer att det är rätt ovanligt att folk krockar. Tänk, folk kanske har varit tvungna att flytta sig för mig ett okänd antal gånger. Det kan jag ju inte veta om jag inte var medveten om det, så det kanske bara är därför som man lägger märke till när det händer en annan, att någon inte movar sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Datosimulering av det hela http://www.youtube.com/watch?v=lGOvY...eature=related
Ha, ha! Tänk om man hade UFO:ts effekt på stadsfolket.
Lite olyckligt i och för sig...

Citat:
Ursprungligen postat av Snapper
Rolig tråd
Jag tror att folk som går flera stycken är lite mer begränsade då dom helst ska gå bredvid varandra också vilket jag tror folk omedvetet tar hänsyn till.
Sen om man går själv tror jag att man har lite mer koll på vart folk går och kan då flytta sig lite effektivare. Men jag upplever att jag kan går hyfsat rakt utan att behöva flytta mig märkvärdigt mycket. Jag kanske är en av dom som inte flyttar på mig som ni hatar men jag tror inte att jag får människor att flytta på sig nå märkvärdigt

Ha, ha, ha! Jag hatar dig inte! Jag bryr mig inte ens om de som inte aktar sig. Jag menar, det blir ingen skada skedd då jag själv kan se för oss båda. Att medvetet inte flytta på sig är väl också lite av ett chickenrace, antar jag. Om båda ser att det pågår, i alla fall. Då blir det den som känner sig mest manad att flytta på sig som flyttar på sig.

Jag märker ibland när jag möter någon på en väg att, även om personen som ser mig fortfarande är långt ifrån mig, så flyttar den på sig redan då. Allt för att undvika just chickenrace!

Sedan har vi klassikern då båda är chicken och flyttar sig samtidigt åt samma håll, och sedan tillbaka, sedan flyttar de sig båda åt andra hållet, osv så att de aldrig kommer någonvart. Ja, det händer vem som helst, men man känner sig lite nervös efter ett tag.
Citera
2010-04-06, 22:27
Medlem
Teliatomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaBrain
Sedan har vi klassikern då båda är chicken och flyttar sig samtidigt åt samma håll, och sedan tillbaka, sedan flyttar de sig båda åt andra hållet, osv så att de aldrig kommer någonvart. Ja, det händer vem som helst, men man känner sig lite nervös efter ett tag.

Precis det där hände här om dagen. Jag mötte en tjej, hon gick till vänster precis samtidigt som jag. man gör då en"reflex" och går till höger med benet. och hon gör lika dant. Jag och hon slog ihop med varandra och jag eftersom jag var medveten om en kollision tog fram mina "stötdämpare" och tog henne rätt på brösten . och hon tog mig på armen/axeln. det blev något av en kram eftersom ja man inte kunde slingra sig ur det. Men det var ingen fara då jag kände henne och jag sa - oj nu blev det obekvämt, förlåt mig. hon - ingen fara, det var jag som gick fel. jag - ingen skada skedd.
Citera
2010-04-07, 00:14
Medlem
MegaBrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teliatomten
Precis det där hände här om dagen. Jag mötte en tjej, hon gick till vänster precis samtidigt som jag. man gör då en"reflex" och går till höger med benet. och hon gör lika dant. Jag och hon slog ihop med varandra och jag eftersom jag var medveten om en kollision tog fram mina "stötdämpare" och tog henne rätt på brösten . och hon tog mig på armen/axeln. det blev något av en kram eftersom ja man inte kunde slingra sig ur det. Men det var ingen fara då jag kände henne och jag sa - oj nu blev det obekvämt, förlåt mig. hon - ingen fara, det var jag som gick fel. jag - ingen skada skedd.
Jag antar att "" betyder att du passade på, eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in