• 2
  • 3
2010-04-06, 14:37
Medlem
Champinjonens avatar
De polerar och slipar tänderna när du tar bort rälsen iallafall, vilket gör att ev. missfärgningar försvinner.
Citera
2010-04-06, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjonen
De polerar och slipar tänderna när du tar bort rälsen iallafall, vilket gör att ev. missfärgningar försvinner.
aha, tack
Citera
2010-04-06, 15:34
Medlem
Champinjonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicken89
aha, tack

Citera
2010-04-06, 16:02
Medlem
ugglapugglas avatar
Du blir ett ånglok
Nej men som sagt de slipar och donar till dig samt kommer gnälla på dig att du har nyttjat tobak.
Citera
2010-04-07, 19:40
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjonen
De slipar bort limmet, inte färgen. Om man får missfärgade tänder pga slarv med tandborstning behöver man bleka.

Jag förstår inte hur du TS tänker när du först går igenom allt slit med en tandställning och sedan sabbar allt genom att röka. Har du aldrig sett i käften på en rökare? Att lägga ner ett par cigg om dan är sjukt mycket mindre lidande än att behöva gå med massa skrot i munnen.
Citera
2010-04-09, 08:40
Medlem
Citat:
Jo tänkte ju på det, har inte gula tänder just nu, har rökt i drygt 1 år men bara 1-2 cigg om dan (nu alltså).

1-2 cig/dag är ett fint sätt att njuta tobak (även om pipa är bättre ). om du är säker på att du kan hålla ditt behov så lågt, är det ingen anledning att sluta. ytterst få tål inte att röka så lite (men de finns...).

problemet är dock om du rejält är sugen på mera än 1-2/dag. då är det kanske bäst att sluta helt, därför att man lätt börjer röka mycket mera om man blir stressad...
Citera
2010-04-09, 10:43
Medlem
lil richs avatar
Du ökar risken för cancer markant, du luktar illa och får gula tänder. Men förutom det är det nog rätt lugnt. Du kan ju alltid ringa och rådfråga din tandläkare.

Förresten du som sa att du snusar och din tandläkare inte märker någonting för att du borstar tänderna så ofta...Han kommer märka när du har en stor grop där du brukar lägga prillan. Just so you know.
Citera
2013-05-23, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugglapuggla
Du blir ett ånglok
Nej men som sagt de slipar och donar till dig samt kommer gnälla på dig att du har nyttjat tobak.

Hahaha. Jag började skratta rakt ut på jobbet så kollegorna funderade på vad jag gjorde. Så klockrent!
Citera
2013-05-23, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rizado
De slipar bort limmet, inte färgen. Om man får missfärgade tänder pga slarv med tandborstning behöver man bleka.

Jag förstår inte hur du TS tänker när du först går igenom allt slit med en tandställning och sedan sabbar allt genom att röka. Har du aldrig sett i käften på en rökare? Att lägga ner ett par cigg om dan är sjukt mycket mindre lidande än att behöva gå med massa skrot i munnen.

Vadå sabbar allt?

Han är inte där för en tandblekning utan för att rätta till tandraden, det gör han väl även om tänderna är gula. Moralpanik!
Citera
2013-05-23, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maci
Hahaha. Jag började skratta rakt ut på jobbet så kollegorna funderade på vad jag gjorde. Så klockrent!

Citat:
Ursprungligen postat av maci
Vadå sabbar allt?

Han är inte där för en tandblekning utan för att rätta till tandraden, det gör han väl även om tänderna är gula. Moralpanik!
Skön bump du
Citera
2013-05-23, 23:39
Medlem
Citat:
Skön bump du

Perfekt läge att berätta hur det gick med rälsen, rökningen och eventuella missfärgningar...
Citera
2013-08-25, 20:42
Medlem
WallerQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telcas
Hej, man har ju hört hur rökning ger gula tänder. Då kan man ju tänka hur det ser ut när rälsen är borta, massa vita streck på dina annars gula tänder.

Men jag vet inget om skällva rälsen kan ta skada men tvivlar på detta men rekommenderar att du talar med din tandläkare om detta.
det blir ingen skillnad. Ja hade kritvita tänder innan tandställningen limmades fast och fick lite gulare men det blev inga "prickar"
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in