• 1
  • 2
2010-04-04, 21:01
Medlem
Tja flashback, tänkte bara starta en tråd eftersom jag sökte och inte kunde hitta, sen vet jag inte om jag ska lägga den under M&H eller Tobak, det är ju lite 50/50.

Okej, jag ska nu få tandställning, räls, om drygt 2 veckor (sent jag vet ) och jag är rökare, har trappat ner till drygt 1-3 cigg om dagen.
Någon som vet om det blir några märkvärdiga märken eller skador av det, vill ju inte förstöra detta då jag har väldigt fult formade tänder och det verkligen tär på mitt självförtroende.
Kan antagligen sluta att röka men det blir svårt och vill helst inte.
Citera
2010-04-04, 21:05
Bannlyst
Hej, man har ju hört hur rökning ger gula tänder. Då kan man ju tänka hur det ser ut när rälsen är borta, massa vita streck på dina annars gula tänder.

Men jag vet inget om skällva rälsen kan ta skada men tvivlar på detta men rekommenderar att du talar med din tandläkare om detta.
Citera
2010-04-04, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telcas
Hej, man har ju hört hur rökning ger gula tänder. Då kan man ju tänka hur det ser ut när rälsen är borta, massa vita streck på dina annars gula tänder.

Men jag vet inget om skällva rälsen kan ta skada men tvivlar på detta men rekommenderar att du talar med din tandläkare om detta.
Jo tänkte ju på det, har inte gula tänder just nu, har rökt i drygt 1 år men bara 1-2 cigg om dan (nu alltså).
Senast redigerad av nicken89 2010-04-04 kl. 21:57.
Citera
2010-04-04, 21:11
Medlem
c.sterns avatar
Det händer precis ingenting, har upplevt samma sak. rök på!
Citera
2010-04-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.stern
Det händer precis ingenting, har upplevt samma sak. rök på!
Vad röker du då? Hur många om dagen?

Hur länge hade du räls föresten :P?
Citera
2010-04-04, 21:19
Medlem
c.sterns avatar
John Silver rökte jag då, har slutat nu. uppemot 10st/ dag.
det var 3-4 år sedan.
Citera
2010-04-04, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.stern
John Silver rökte jag då, har slutat nu. uppemot 10st/ dag.
det var 3-4 år sedan.
Jaha, bra då röker lucky strike själv men JS är väl starkare?
Citera
2010-04-04, 21:25
Medlem
chaoswithins avatar
Alltså, det enda problemet du kan få är ju att dina tänder blir ojämt missfärgade, annars lovar jag att käftisen hade sagt åt dig att rökning är NO-NO, och angående det här med missfärgningen, när du väl har fått dina tänder justerade och så så förutsätter vi för sakens skull att du nu har fått ordentliga missfärgningar. Gör en tandblekning bara så är det problemet ur världen, inte bara fixar det eventuell ojämn missfärgning, det kommer även ge en liten extra självförtroendeboost eftersom du inte bara har raka tänder, utan du får rent ut sagt ett riktigt Stomatol-leende!
Citera
2010-04-04, 21:50
Medlem
DoktorDoktors avatar
Röker du 1-3 cigg om dan så är det ju ett perfekt tillfälle att sluta. Klarar du dig på så lite nikotin så klarar du dig helt utan. Slutar du nu så kommer du att vara så jävla tacksam om 20 år.
Citera
2010-04-04, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorDoktor
Röker du 1-3 cigg om dan så är det ju ett perfekt tillfälle att sluta. Klarar du dig på så lite nikotin så klarar du dig helt utan. Slutar du nu så kommer du att vara så jävla tacksam om 20 år.
Redan prövat, rökte betydligt mer innan, försökte sluta, funkade inte, trappade ner.
Citera
2010-04-04, 21:53
Medlem
DoktorDoktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicken89
Redan prövat, rökte betydligt mer innan, försökte sluta, funkade inte, trappade ner.

Men ge dig.
Citera
2010-04-04, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorDoktor
Men ge dig.
Va? Sluta gå offtopic föresten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera