2010-04-04, 17:58
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
eller så gör man en stor sökruta ovanför fältet där man kan skriva in sin text, så att slarvpellar automatiskt får upp en sökning av liknande ämnen när dom försöker posta ogenomtänkta trådstarter.
Bra ide ;D
https://www.flashback.org/t1147680
Citera
2010-04-04, 18:15
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Jag anser att papperskorgen ska ligga överst, folk som inte orkar söka kan därmed placera sina trådar direkt där de hör hemma.

Kan bara sätta ett stort jävla +1 på detta.
Papperskorgen borde nästan ligga överst då det tvingar folk att placera rätt...
Lär ju iofs alltid finnas ett par rötägg som bara tar nästa forum i listan.
Men man kan ju hoppas att de flesta får sig en tankeställare.
Citera
2010-04-05, 00:29
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ecuz
Är man +18 så SKA man veta hur ett forum fungerar, ni mods borde vara tacksamma istället, för postar någon upprepat fel i flashback så finns det fog för att misstänka att denne antingen är under 18 eller IQ-befriad/uppmärksamhetshora som det kan vara värt att lägga "på minnet".

Borde de lägga dig på minnet då? Det har jag gjort de senaste 2 trådarna jag sett dig i.

Bildhantering led verkligen inte av samma trådproblem som flashback gör nu. Det skapas skräptrådar klart mycket mer i flashback. För att posta i bildhantering så måste man ju faktiskt trycka på namnet till forumet innan man kan posta. Nu trycker folk bara på "Flashback" och kör på
Citera
2010-04-05, 09:47
Medlem
Valieroths avatar
Man kanske borde införa en sån där irriterande CAPTCHA ruta för att posta i "Flashback"

//V.
Citera
2010-04-05, 11:03
Medlem
Pranchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twinkyboi
https://www.flashback.org/p22353738#p22353738

Väldigt bra exempel på en slöpostare...

Och den killen postade ändå i Bildhantering och grafisk formgivning.

Jag håller inte med folk ovanför mig som säger att Flashback är hårdare drabbad än vad B&GF var när det låg överst. Jag skulle säga att andelen felpacerade trådar, som uppenbart handlar om en slö/värdelös trådskapare är ungefär konstant.
Citera
2010-04-06, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Jag anser att papperskorgen ska ligga överst, folk som inte orkar söka kan därmed placera sina trådar direkt där de hör hemma.

Och det går ju att posta i papperskorgen
Citera
2010-04-06, 12:40
Medlem
m0gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valieroth
Man kanske borde införa en sån där irriterande CAPTCHA ruta för att posta i "Flashback"

//V.

När jag läste detta fick jag en vision om att man för sina N första trådar får en annan trådstartningsdialog där man måste läsa igenom någon mening om forumet man är på väg att posta i och måste skriva någonting särskilt för att bekräfta att man läst igenom det. Eller nåt sånt.
Citera
2010-04-06, 12:48
Medlem
Withereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ecuz
Och det går ju att posta i papperskorgen
Herregud.

Jag hoppas att du själv förstår hur jävla dum du framstod nu i efterhand.
Citera
2010-04-06, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Withered
Herregud.

Jag hoppas att du själv förstår hur jävla dum du framstod nu i efterhand. -VAD?

För övrigt förstår jag inte varför tråden inte papperskorgats, för är det så att moderatorerna tycker det är så fruktansvärt jobbigt att flytta/kasta lite (nu hoppar väll någon in och ska minsann tala om att det är kopiösa mängder) trådstarter, så får dom väll överväga att säga upp sig som moderator och tillföra forumet som en vanlig medlem.

Det finns säkert massor med yngre, snabbare, duktigare och framför allt mindre gnälliga förmågor som skulle tycka det vore jättekul att sitta och klicka & tillrättavisa folk ett par timmar om dagen.

Men att ha papperskorgen överst
Citera
2010-05-03, 11:13
Medlem
epost72s avatar
Nu ligger Flashback längst ned igen. Förstasidan
Senast redigerad av epost72 2010-05-03 kl. 11:16.
Citera
2010-05-03, 11:16
Medlem
Äntligen! Är ganska trött på att se "Hur fiskar jag efter kuk i en bögbar"-trådar i Flashback
Citera
2010-05-03, 12:54
Medlem
1979s avatar
Najs!

Men, är det inte även avdelningsnamnet Allmänt som ställer till det och leder till spamandet av guldfisk- och klamydiatrådar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in