2010-05-03, 13:57
Medlem
_abous avatar
Bra beslut.
Ledsen Bildhantering, men någon måste ta smällen
Citera
2010-05-03, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Bra beslut.

Har det någon gång hänt att du har fått till en sån där ultimat kommentar
så att du t.o.m. har blivit hård?

Ser ju helt skevt ut, byta design, tema och ändra namn på de mest
kontroversiella forumen hjälper ju liksom inte va, inte att flytta kategorier
heller för den delen Gör om - gör rätt

Edit: såg nu att det börjar hända grejer alltså
Senast redigerad av SuperDrive 2010-05-03 kl. 15:35.
Citera
2010-05-03, 16:48
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Shit, trodde att jag kommit in på fel sida när jag drämde till med flashback.org i adressfältet

Tar säkert en tid att vänja sig vid igen, men ack så välkommet.
Citera
2010-05-03, 17:36
Medlem
Pranchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Bra beslut.

Äsch, så farligt är det inte. I ärlighetens namn förstår jag inte heller paniken vissa har över att ha felplacerade trådar i Flashback heller. B&GF har minst lika många som Flashback, även om vi inte ligger längst upp (foto/filmproduktion/webb/övrig IT/fildelning). Det är ju en ganska enkel åtgärd att flytta eller kasta.
Citera
2010-05-03, 17:47
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prancha
Äsch, så farligt är det inte. I ärlighetens namn förstår jag inte heller paniken vissa har över att ha felplacerade trådar i Flashback heller. B&GF har minst lika många som Flashback, även om vi inte ligger längst upp (foto/filmproduktion/webb/övrig IT/fildelning). Det är ju en ganska enkel åtgärd att flytta eller kasta.
Det var lite skämtsamt menat
Jag hör väl till dom som får panik av felplacerade trådar, helt enkelt för att jag blir irriterad av det.
Det är såklart ingen big deal egentligen, men att ha en kategori som heter "Allmänt" högst upp bjuder mer eller mindre in till felplaceringar av misstag, likaså förstår jag att dom forumsdelarna du räknade upp får många felplacerade ämnen, då det kan vara knepigt att komma fram till en lämplig placering och dessa kategorier är ju på sätt och vis rätt diffusa och breda.
Såna felplaceringar har jag inget emot, alla kan göra misstag.

Men trådar som "kan jag få invites?" eller "hjälp med cykelkedja" i Bildhantering tyder ju bara på lathet/ett försök till snabba svar, första bästa forum får ta tråden, det är sånt jag stör mig på.
Citera
2010-05-03, 17:48
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Problemet ligger inte i att kasta tråden utan att dela ut tillsägelser till 30 idioter som ser en felplacerad tråd som ett utmärkt tillfälle att bara bete sig illa. Plus att det ser för jävla trist ut när 1/3 av alla trådar i forumet är hänvisningar till någon annanstans - oftast papperskorgen.
Citera
2010-05-03, 17:54
Bannlyst
bra
Citera
2010-05-03, 17:58
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Jävla pack som inte kan posta i rätt forum. Flashback ska ju ligga högst upp, så det är trist att det inte fungerar. Nötterna sätter dagordningen
Citera
2010-05-03, 18:06
Medlem
Pranchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Problemet ligger inte i att kasta tråden utan att dela ut tillsägelser till 30 idioter som ser en felplacerad tråd som ett utmärkt tillfälle att bara bete sig illa. Plus att det ser för jävla trist ut när 1/3 av alla trådar i forumet är hänvisningar till någon annanstans - oftast papperskorgen.

Hänvisningar till trådar i papperskorgen tycker jag man kan leva med, det har vi dagligen i B&GF utan att ligga överst. Dock så blir folk inte galna så fort det blir en felplacering där, vilket är en av fördelarna med den nuvarande placeringen.

"Jag" har inget emot att ligga överst, tvärtom. Om det hjälper er att få en tydlig och bra struktur (vilket är en viktig del av denna forumdel) så tar jag gärna några extra felplacerade trådar.
Citera
2010-05-03, 23:18
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Hänvisningar till trådar i papperskorgen tycker jag man kan leva med, det har vi dagligen i B&GF utan att ligga överst. Dock så blir folk inte galna så fort det blir en felplacering där, vilket är en av fördelarna med den nuvarande placeringen.

"Jag" har inget emot att ligga överst, tvärtom. Om det hjälper er att få en tydlig och bra struktur (vilket är en viktig del av denna forumdel) så tar jag gärna några extra felplacerade trådar.

Men just forum namnet Flashback skapade antagligen en del förvirring med där visa nya användare trodde alla trådar kunde skrivas här. Läser man forum namet "Bildhantering och grafisk formgivning" förstår man ju att trådar som handlar om droger inte hör hemma där t.ex även om man är ny medans namnet Flashback inte ger samma automatiska koppling.
Citera
2010-05-03, 23:22
Medlem
William Hainess avatar
Haha, jag undrade vart Flashback-forumet tog vägen i morse!

I alla fall: jag tror det faktum att det ligger under "allmänt" lägger upp för förvirring av nya användare. Det borde egentligen döpas om till "feedback", "support" eller något annat som relaterar till skötslen av forumet.
Citera
2010-05-03, 23:25
Medlem
solid302s avatar
Jag tycker det var mycket bättre när det låg längst upp, nu känns bara inte rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in