2010-04-04, 00:07
Medlem
hejsan

Jag har precis bockat i att "tillåt anslutningar ovarsett versio9n av fjärrskrivbord.... osv" sat valt samma inställning på datorn och vill fjärrstyra. MEN

När jag sen gå in på "anslutning till fjärrskrivbord " och få upp rutan där jag skriver in namnet på datorn jag vill styra vill den ha ett lösenord. Vad är det för lösenord och vart hitter jag det??

Jag har tagit bort inloggnignslösenordet eller är det ett annat lösenord man måste ha?
Citera
2010-04-04, 00:15
Medlem
nucces avatar
Du måste ha ett lösenord, även Microsoft har insett att användare kör som administratörer utan lösenord och därför inte går att fjärrstyra med adminkontot utan lösenord, sen måste du dessutom när du ansluter skriva typ DATORNSNAMNSOMDUSKALOGGAINPÅ\Lokalnamnetpåanvändar enpådatornduskaloggainpå
och sedan lösenord, så ska det fungera serrööööö
Citera
2010-04-04, 01:52
Medlem
okok Tack för hjälpen. Nu funkar det, Dock trodde jag att man skulle kunna se på "den andra datorn" samtidgt som jag grejade med den på min andra. Men istället logga den ut ... aja thx anyway
Citera
2010-04-04, 01:58
Medlem
nucces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppman
okok Tack för hjälpen. Nu funkar det, Dock trodde jag att man skulle kunna se på "den andra datorn" samtidgt som jag grejade med den på min andra. Men istället logga den ut ... aja thx anyway

Det var så lite så, för att styra den andra datorn i realtid så som du vill göra så installera en VNC, finns flera olika att välja på med samma protokoll bakom.. RealVNC var den jag använde för massa år sedan..

http://www.realvnc.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in