Har kört Debian i flera år, vill nu testa en "modern" distro där saker är lite mer användarvänliga. Vilken rekommenderas? Datorn ska användas både som workstation och server.
Jag är absolut ingen newbie, är bara trött på att harva i flera timmar för att fixa den enklaste lilla sak i Debian.
Funderade också på Fedora... Jag är nog rätt ovanlig, erfaren Linux-människa som vill köra något lättare Andra intressen har överskuggat nördandet helt enkelt
Har kört Debian i flera år, vill nu testa en "modern" distro där saker är lite mer användarvänliga. Vilken rekommenderas? Datorn ska användas både som workstation och server.
Jag är absolut ingen newbie, är bara trött på att harva i flera timmar för att fixa den enklaste lilla sak i Debian.
du är inte newbie men behöver "harva i flera timmar" för att få din debian att göra vad du vill ? *host*
Alltså, varför känns det alltid som Linuxanvändare hela tiden tävlar?
Ni verkar tävla i vem som kan mest och vem som ägnar mest tid åt att konfigurera systemet eller skriva egna drivrutiner.
Sen samma dom som säger saker som jag sitter i konsol eller jag vill ha en dist utan grafiskt interface så jag lär mig...
Inte direkt att jag som använder windows sitter i Dos eller kommandopromten i XP för att jag vill lära mig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!