Hejsan, hoppas att jag hittar rätt avdelning nu, är inte alltför ofta inne i Data & teknologi. Såhär är läget:
Har ett trådlöst tangentbord samt en trådlös mus (Windows Wireless Laser Mouse 8000) som båda använder sig av Bluetooth och kommer åt min dator via en extern bluetoothmottagare (usb-format). Förr har bägge fungerat fint, men ända sen jag installerat om Windows 7 uppför sig musen konstigt av någon anledning. Jag kan "upptäcka" musen (Lägg till enhet -> Upptäck) genom att placera musen i upptäckar-läge (en knapp på baksidan av musen), och kan använda den felfritt. När jag startar om datorn upptäcks dock inte musen alls (alltså: rör på musen, ingen respons what-so-ever), och allt ser ut som "det ska", musen lyser grönt, datorn säger att "Enheten fungerar som den ska" och så vidare. Vad skulle det kunna vara som på något sätt "sabbar" drivrutiner eller annat?
Kan det ha att göra med att jag installerar musen på fel sätt eller? Kanske har Windows några drivrutiner för musen som jag måste fixa manuellt? Annars verkar ju "plug-n-play" fungera ända tills jag startar om.
Hjälp uppskattas!
(PS. Jag har självklart googlat mig runt och felsökt på olika sätt innan jag kom hit, hittade inget av värde)