Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-07, 12:25
  #9349
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har du spelat return to castle wolfenstein och wolfenstein(2009) som båda är del i serien?

Inte spelat dem men kanske får ta o göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Kolla upp Serious Sam-spelen!

Tack för tipset!
Citera
2018-05-07, 23:21
  #9350
Medlem
Bonnatorps avatar
Söker några fräsha och familjevänliga spel som finns på xbox one.

Lillsyrran har nyss fattat tycke för racingspel, men forza 7 har extrema laddtider och är för instängt, och horizon 3 kan vi inte spela tillsammans på.
Nånting som liknar mario kart vore kanske trevligt annars, om det finns.

Även tips på spel man kan lira lite casual 2-4 stycken på uppskattas.
Tumregel: man ska kunna ha samvete att spela dem om jesus satt bredvid. Inget splatterspel eller magispäckat jox, men självklart gärna kompetetivt (ej co-op only).
Upplever att det är ett väldigt smalt område med de kraven när jag letar i microshoppen.
__________________
Senast redigerad av Bonnatorp 2018-05-07 kl. 23:25.
Citera
2018-05-07, 23:33
  #9351
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Söker några fräsha och familjevänliga spel som finns på xbox one.

Lillsyrran har nyss fattat tycke för racingspel, men forza 7 har extrema laddtider och är för instängt, och horizon 3 kan vi inte spela tillsammans på.
Nånting som liknar mario kart vore kanske trevligt annars, om det finns.

Även tips på spel man kan lira lite casual 2-4 stycken på uppskattas.
Tumregel: man ska kunna ha samvete att spela dem om jesus satt bredvid. Inget splatterspel eller magispäckat jox, men självklart gärna kompetetivt (ej co-op only).
Upplever att det är ett väldigt smalt område med de kraven när jag letar i microshoppen.

Rare Replay (fast spela inte Conkers Bad Fur Day med syrran)
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
Yooka-Laylee

Om du vill ha några familjevänliga racingspel så kan du kolla in Beach Buggy Racing, Super Toy Cars och Micro Machines.
Citera
2018-05-08, 20:46
  #9352
Medlem
Finns det något spel till playstation 4 som är likt Red Alert 2? Strategi liksom.
Citera
2018-05-10, 21:20
  #9353
Medlem
Hej!

Nybörjarfråga om Fortnite:

Om man laddar ner gratisversionen Epic Games, ska man då kunna spela det direkt i datorn eller krävs något mer? Ska man ha Xbox också? Förstår inte...
Citera
2018-05-11, 20:47
  #9354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas60
Hej!

Nybörjarfråga om Fortnite:

Om man laddar ner gratisversionen Epic Games, ska man då kunna spela det direkt i datorn eller krävs något mer? Ska man ha Xbox också? Förstår inte...

Bara ladda ner installera och spela på dator.
Vill du hellre spela på Xbox el PS laddar du ner det där.
Citera
2018-05-12, 10:38
  #9355
Medlem
Vilket spel rekomenderar ni pubg eller fortnite?
Citera
2018-05-19, 11:31
  #9356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Söker några fräsha och familjevänliga spel som finns på xbox one.

Lillsyrran har nyss fattat tycke för racingspel, men forza 7 har extrema laddtider och är för instängt, och horizon 3 kan vi inte spela tillsammans på.
Nånting som liknar mario kart vore kanske trevligt annars, om det finns.

Även tips på spel man kan lira lite casual 2-4 stycken på uppskattas.
Tumregel: man ska kunna ha samvete att spela dem om jesus satt bredvid. Inget splatterspel eller magispäckat jox, men självklart gärna kompetetivt (ej co-op only).
Upplever att det är ett väldigt smalt område med de kraven när jag letar i microshoppen.

Burnout 3 takedown, ett av de bästa racingspel som finns.
Citera
2018-05-21, 20:52
  #9357
Medlem
searchfunctions avatar
Söker spel som liknar Hinterland https://www.youtube.com/watch?v=vkm7SZgwSww
Alltså där man kan man skapa sin egen by. Ju mer complext, djupt, valmöjligheter, intressanta mekanismer och sådant, desto mer intressant.
Spelaren ska ha en karaktär man styr, det ska inte vara som typ Banished. Ej heller diverse survival spel. Ska vara singleplayer. Man ska behöva försvara byn, NPCer som bosätter sig, växa, bli mer relevant politiskt och ekonomiskt osv etc.

Morrowind: Blood moon kunde man starta en koloni i, men det var inte särskilt djupt och byggandet var inte så värst. Minns inte så mycket av det.
Fallout 4 har okej fritt byggande men är väldigt grunt i andra avseenden. Att NPCer kommer och bor och att försvara är ett plus, men ofta är byarna små och orelevanta och utan konsekvens.
Pillars of Eternity kan man ta över och reparera en borg. Jag har inte spelat så mycket men har byggt alla byggnader och så. Det hade inte det djupet jag förväntade mig, än i alla fall.

Föreställ er en mix av The sims - där man känner varje individ, individuella behov, var de bor osv -, Baldurs Gate - där man kontrollerar en karaktär, slåss, interagerar, gör val, osv - och Banished med byggande och ekonomi.

Finns det ens något spel som kan passa?
Citera
2018-05-21, 21:21
  #9358
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
Fallout 4 har okej fritt byggande men är väldigt grunt i andra avseenden. Att NPCer kommer och bor och att försvara är ett plus, men ofta är byarna små och orelevanta och utan konsekvens.
Det finns grymt mycket mods till f4 som bla förändrar settlements och hur de fungerar men det kanske du redan tittat på?
Citera
2018-05-21, 21:28
  #9359
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
Söker spel som liknar Hinterland https://www.youtube.com/watch?v=vkm7SZgwSww
Alltså där man kan man skapa sin egen by. Ju mer complext, djupt, valmöjligheter, intressanta mekanismer och sådant, desto mer intressant.
Spelaren ska ha en karaktär man styr, det ska inte vara som typ Banished. Ej heller diverse survival spel. Ska vara singleplayer. Man ska behöva försvara byn, NPCer som bosätter sig, växa, bli mer relevant politiskt och ekonomiskt osv etc.

Morrowind: Blood moon kunde man starta en koloni i, men det var inte särskilt djupt och byggandet var inte så värst. Minns inte så mycket av det.
Fallout 4 har okej fritt byggande men är väldigt grunt i andra avseenden. Att NPCer kommer och bor och att försvara är ett plus, men ofta är byarna små och orelevanta och utan konsekvens.
Pillars of Eternity kan man ta över och reparera en borg. Jag har inte spelat så mycket men har byggt alla byggnader och så. Det hade inte det djupet jag förväntade mig, än i alla fall.

Föreställ er en mix av The sims - där man känner varje individ, individuella behov, var de bor osv -, Baldurs Gate - där man kontrollerar en karaktär, slåss, interagerar, gör val, osv - och Banished med byggande och ekonomi.

Finns det ens något spel som kan passa?

Om du har ett 3DS eller emulator så kanske Ever Oasis kan passa.
Citera
2018-05-22, 17:50
  #9360
Medlem
searchfunctions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det finns grymt mycket mods till f4 som bla förändrar settlements och hur de fungerar men det kanske du redan tittat på?
Nej, har inte kollat på F4 på ett par år. Får kolla om det finns något som verkar intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Om du har ett 3DS eller emulator så kanske Ever Oasis kan passa.
Känner mig skeptisk men kanske prövar någon gång.

Tackar för förslagen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback