2010-04-03, 05:22
Medlem
Pratbubblans avatar
Precis som rubriken säger så får jag munsår ansiktshuden av karlars skäggstubb. Jag får munsårsutbrott längs med läppranden och på huden nedanför läpparna, dvs där skäggstubben trycks mot mig vid hångel. Jag får alltså inte munsåren på läpparna utan på själva huden som omger läpparna.

Det är samma sak varenda gång jag hånglar och har sex - och jag vet inte hur jag ska förhindra detta. Skäggstubben retar min hud och triggar en grym munsårsattack. Visst, karln kan raka sig. Men det är ju i praktiken inte möjligt att slita fram en rakhyvel vid varje tillfälle han vill ge mig en längre kyss eller jag vill ta en.

Så varje gång jag hånglar eller har sex får jag räkna med en vecka av geggiga munsår på huden runt om läpparna. Inte så vidare skoj och aptitligt. Jag kan inte kyssas eller suga av killen. Och ärren lyser röda länge innan de bleks.

Finns det någon har ett tips eller två om hur jag ska undvika att munsår uppstår? Jag vill ju inte behöva avstå hångel helt och hållet eller vara tvungen raka karln varje gång jag vill ge en spontan kyss.
Citera
2010-04-03, 10:18
Medlem
Messmers avatar
Ok munsår hmm du ska köpa Lysin på hälsokost 500mg kristallrent L-Lysin det ökar hudens tvärbindningar även bra vid herpes desinfisera med jodlösning typ nyodex gurgelvatten även bra att
droppa på topsy o rensa öronen o näsan vid förkylning det lättar direkt. Ät så lite godis som möjligt
för att undvika Candida överväxt har du candida på tungan o suger av killen räcker det med ett litet sår så får han systemisk candida som tar år att utveckla och äter upp honom inifrån långsamt men säkert de flesta i dagens samhälle vet inte om att de har systemisk candida se bara så många unga killar som redan är flintis att tappa håret är en indikation på att nåt inte står rätt till.

fråga gärna mer.
Citera
2010-04-03, 10:39
Medlem
Pratbubblans avatar
Messmer:
Tack för tipset om L-Lysin. Det ska jag absolut testa.

Är det någon annan som råkat ut för samma sak som jag? Varför kan trycket/skavandet från skäggväxten ge mig munsår?
Citera
2010-04-03, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Messmer:
Tack för tipset om L-Lysin. Det ska jag absolut testa.

Är det någon annan som råkat ut för samma sak som jag? Varför kan trycket/skavandet från skäggväxten ge mig munsår?

Jag har råkat ut för samma sak... men oftast har då killen vart för "aggressiv", alltså tryckt ganska mkt.... testa med lite mjukare hångel så kanske de slutar.... de gjorde de för mig...
Citera
2010-04-03, 14:21
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyyria
Jag har råkat ut för samma sak... men oftast har då killen vart för "aggressiv", alltså tryckt ganska mkt.... testa med lite mjukare hångel så kanske de slutar.... de gjorde de för mig...

Mmm, jag gillar "aggressivt" hånglande. Får väl försöka ta det lite lugnare - om det går.
Citera
2014-07-01, 02:44
Medlem
elgecys avatar
Har precis upplevt det samma!! Var först öm, röd och allmänt förstörd på huden kring munnen sedan kom något så märkligt som någon form av munsår där på huden. Fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in