Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-02, 20:54
  #1
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Den unga kvinnan vårdades på Östra sjukhusets psykiatriavdelning. Där tog hon emot sexköpare som hennes hallick raggat upp på nätet.
...Men vid ett par tillfällen hade hon sex med sin hallick och med åtminstone en torsk inne i sitt rum på sjukhusets låsta avdelning.
...
Eva Osvald Gustafsson, verksamhetschef för Psykiatri Östra:
– Jag känner inte till detta faktiskt.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....pa-ostras-psyk

Man undrar ju hur sjukhuset kan missa att det bedrivs en bordell på den låsta avdelningen.

Trots att hallicken sålde en psykiskt sjuk kvinna så räknas inte brottet som grovt. Är inte det konstigt?
Citera
2010-04-02, 21:00
  #2
Medlem
Kojak0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Man undrar ju hur sjukhuset kan missa att det bedrivs en bordell på den låsta avdelningen.

Trots att hallicken sålde en psykiskt sjuk kvinna så räknas inte brottet som grovt. Är inte det konstigt?

Det beror kanske lite på exakt HUR sjuk kvinnan var - saknade hon verklighetsuppfattning, som man gör vid psykoser eller schizofreni s¨hade det troligen varit en annan femma. Men kvinnan träffade kunderna mest under permis från sjukhuset - hade hon full frigång och inte behövde beledsagas av personal så tror jag nog det kan ha varit fullt möjligt.
Citera
2010-04-02, 22:25
  #3
Medlem
Soppas avatar
Jag undrar, ligger man på en låst avdelning, får man då ta emot vilka besökare som helst (ja enligt artikeln) och får man ta in dom på rummet med stängda dörrar?
Hur vet man då att ingen inför tex rakblad till en suicid person eller narkotika till en beroende?
Ngn som kan förklara vad som sker inom vården?
För mig känns det väldigt konstigt
Citera
2010-04-02, 23:41
  #4
Medlem
Bellossoms avatar
Ingen från Östra som är sugen på att skvallra lite?
För övrigt kan man fundera på hur Henke torsk är funtad som vill ha sex på en låst psykavdelning - alla som har jobbat på psyk vet att det inte är världens mest erotiska miljö, så att säga.
Brännmärken på golvet efter fimpar, syntetfiltar och syntetlakan laddade med statisk elektricitet, plastdynor på alla möbler etc
Citera
2010-04-03, 00:28
  #5
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellossom
Ingen från Östra som är sugen på att skvallra lite?
För övrigt kan man fundera på hur Henke torsk är funtad som vill ha sex på en låst psykavdelning - alla som har jobbat på psyk vet att det inte är världens mest erotiska miljö, så att säga.
Brännmärken på golvet efter fimpar, syntetfiltar och syntetlakan laddade med statisk elektricitet, plastdynor på alla möbler etc

Finns väl en del som tänder på det, finns ju folk till allt nu för tiden. Hon hade kanske en sexig sjuksköterskeuniform på sig? Blir nog en våt story bland patienterna att snacka om, hmmm syrrorna får det nog inte lätt

M.V.h.
jamsson.
Citera
2010-04-03, 01:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Jag undrar, ligger man på en låst avdelning, får man då ta emot vilka besökare som helst (ja enligt artikeln) och får man ta in dom på rummet med stängda dörrar?
Hur vet man då att ingen inför tex rakblad till en suicid person eller narkotika till en beroende?
Ngn som kan förklara vad som sker inom vården?
För mig känns det väldigt konstigt

Jag har varit och besökt en person som har var inlagd på Östra, behövde bara namnge personen jag ville träffa så släpptes jag in på avdelningen. Hade med mig en hel kasse med saker och jag kan inte minnas att dem kontrollerade vad det var i den. Men jag vet att de som var inlagda inte fick ha mobilladdare på sina rum, de var tvungna att lämna mobilen till personalen när de behövdes laddas.

Citat:
Ursprungligen postat av Bellossom
Ingen från Östra som är sugen på att skvallra lite?
För övrigt kan man fundera på hur Henke torsk är funtad som vill ha sex på en låst psykavdelning - alla som har jobbat på psyk vet att det inte är världens mest erotiska miljö, så att säga.
Brännmärken på golvet efter fimpar, syntetfiltar och syntetlakan laddade med statisk elektricitet, plastdynor på alla möbler etc

Sahlgrenskas nya psykiatribyggnad på Östra ser ut som ett modernt konferenshotell i princip, tror till och med att det fick, eller var nominerat till, något arkitekturpris.

Edit: Japp stämde, här är några länkar med info och bilder.
http://tidskriften-arkitektur.blogsp...den-korad.html
http://www.white.se/ostra_sjukhuset
http://www.grundforstarkningar.se/f-...t-ny-psykiatri
__________________
Senast redigerad av Mirek 2010-04-03 kl. 01:54.
Citera
2010-04-03, 01:52
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Jag undrar, ligger man på en låst avdelning, får man då ta emot vilka besökare som helst (ja enligt artikeln) och får man ta in dom på rummet med stängda dörrar?
För några år sedan besökte jag en bekant på Lillhagen i Göteborg och då var det absolut inga problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Bellossom
För övrigt kan man fundera på hur Henke torsk är funtad som vill ha sex på en låst psykavdelning - alla som har jobbat på psyk vet att det inte är världens mest erotiska miljö, så att säga.
Brännmärken på golvet efter fimpar, syntetfiltar och syntetlakan laddade med statisk elektricitet, plastdynor på alla möbler etc
För dig som arbetar där ja. Men inte för den utåt sett perfekte helyllefamiljefadern som revolterar genom att göra något tabubelagt med risk för upptäckt. Att få känna sig som ett svin för en dag.
Citera
2010-04-03, 13:37
  #8
Medlem
Artsys avatar
Jag tycker ändå det är riktigt dåligt av hallicken att utnyttja en psykiskt sjuk kvinna på det här sättet I och för sig vet jag inte om hon gjorde det av egen vilja, men det känns som att man inte är kapabel att ta sådana beslut om prostitution om man tidvis är inlagd på en psykiatrisk avdelning.
Citera
2010-04-03, 16:41
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellossom
För övrigt kan man fundera på hur Henke torsk är funtad som vill ha sex på en låst psykavdelning - alla som har jobbat på psyk vet att det inte är världens mest erotiska miljö, så att säga.
Brännmärken på golvet efter fimpar, syntetfiltar och syntetlakan laddade med statisk elektricitet, plastdynor på alla möbler etc
Instämmer i detta för egen del iofs...
Men tänk på de som plockar upp nergångna tjackluder, gamla 60+kärringar eller senare tiders Nigeriahoror på Rosenlund och kör bort till parkeringen vid Skeppsbron, Gasklockan eller Partihallarna och utbyter kroppsvätskor med dessa i en trång och kall bil... Och dessutom betalar för det..!!
Nej, fy fan då är det bättre att sitta och runka....
Citera
2010-04-03, 16:57
  #10
Medlem
Kojak0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leect2
För dig som arbetar där ja. Men inte för den utåt sett perfekte helyllefamiljefadern som revolterar genom att göra något tabubelagt med risk för upptäckt. Att få känna sig som ett svin för en dag.

Jupp. Det är överraskande hur många som faktiskt gillar sånt. Eller att ha sex i fängelsernas knullrum för en delen, med papperslakan i en small 90-säng i ett rum inpyrt med gammal rök... Jag röker inte själv, så jag fattade aldrig hur kvinnorna som kom lyckades fukta ner sig så att de kunde sexa med sina fångar... Helvete vad de rummen var äckliga.
Citera
2010-04-08, 13:17
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirek
Jag har varit och besökt en person som har var inlagd på Östra, behövde bara namnge personen jag ville träffa så släpptes jag in på avdelningen. Hade med mig en hel kasse med saker och jag kan inte minnas att dem kontrollerade vad det var i den. Men jag vet att de som var inlagda inte fick ha mobilladdare på sina rum, de var tvungna att lämna mobilen till personalen när de behövdes laddas.
När jag satt på psyket (dock inte Östra) så kollade dom igenom mina grejer.
Citera
2014-04-01, 10:52
  #12
Medlem
Rent påhitt, vem köper sex på ett sjukhus? Finns folk som säljer sex i bra mycket säkrare miljöer. Om hon är manisk är det mycket möjligt att hon har vanföreställningar, var kommer informationen ifrån?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback