2010-04-02, 20:11
Medlem
Tjenare! Nu är det så att jag kör windows 7 beta som gick ut för ett tag sedan. Börjar tröttna på att den startas om varannan timme så har nu en dvd skiva med Windows 7 professional 64 bitars.iso på.

Jag försöker att boosta genom cd/dvd men windows startas normalt igen. Ibland så kommer detta meddelande upp: install Xpress recovery from GIGABYTE cd title. När det kommer upp vänter datorn 1 sekund och sedan "bootas den från cd/dvd".. Men! Installen startar inte. Är inget proffs i detta ämne och är grymt tacksam för snabba svar.
Citera
2010-04-02, 21:35
Medlem
Nights avatar
Vad har du för dator?

Har för mig att man skall trycka på valfri tangent för att datorn skall boota från skivan har du gjort det?

http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...om-a-CD-or-DVD
Citera
2010-04-03, 14:58
Medlem
Vad menar du med vad har du för dator? Det är ett självbygge, hårdvara borde väll inte göra någon skillnad? SJälvklatr, men det funkar inte:/.
Citera
2010-04-03, 15:11
Medlem
nucces avatar
Jag är inte helt hundra med på vad du menar men gå in Bios och kolla vad din dator har för priority order på bootning, ställ CD läsaren över Hårddisken och datorn kommer automatiskt fråga dig om du vill boota från cd skivan.
Citera
2010-04-03, 19:38
Medlem
Det har jag redan gjort. Men den vill helt enkelt inte boota från cd/dvd'n. Man hör liksom "skivan snurra" och det står "booting from cd dvd" men den bootar ändå inte med min skiva. Sjukt störigt. Kan inte komma på vad som är felet. Har testat bränna ny skiva så verkar inte vara något fel på skivan i sig.
Citera
2010-04-03, 23:28
Medlem
nucces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coxie
Det har jag redan gjort. Men den vill helt enkelt inte boota från cd/dvd'n. Man hör liksom "skivan snurra" och det står "booting from cd dvd" men den bootar ändå inte med min skiva. Sjukt störigt. Kan inte komma på vad som är felet. Har testat bränna ny skiva så verkar inte vara något fel på skivan i sig.

Låter väldigt märkligt, kan du testa att bränna en annan bootcd bara för att utesluta att det inte är den releasen du har som är kass?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in