2010-04-02, 19:17
Medlem
Dator 1: Bärbar, windows vista home premium, windows startar inte. Systemåterställning fungerar ej, windows reparation fungerar ej. Det enda som går är att installera windows och radera all data, iallafall så långt jag ser.

Dator 2: Stationär windows XP.

Går det att föra över filer från den bärbara via USB eller något utan att starta windows? Går det att fixa dessa filer på någpot sätt?
Citera
2010-04-02, 19:27
Medlem
Hej! du kan ju testa att boota win xp från usb genom att ladda ner unetbootin vet ej om om det funkar i ditt fall men har funkat för mej. hej hopp
Citera
2010-04-02, 19:43
Medlem
Kör en live cd som t.ex ubuntu och för över filerna till usb.
Citera
2010-04-02, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asd345
Kör en live cd som t.ex ubuntu och för över filerna till usb.

Fungerar drivrutinerna för USB under ett annat operativsystem?

Citat:
Ursprungligen postat av xBuguvixx
Hej! du kan ju testa att boota win xp från usb genom att ladda ner unetbootin vet ej om om det funkar i ditt fall men har funkat för mej. hej hopp

Ok. Man behöver alltså ett USB minne? Funkar det sedan att föra över filer till en annan dator via USB?
Citera
2010-04-02, 20:26
Medlem
Ja, ett usb minne fungerar i princip på alla operativsystem.
Citera
2010-04-02, 20:39
Medlem
Ok. Säg att man använder unetbootin. Enligt deras hemsida stöder programmet olika versioner av linux.
Vilken version ska jag som windowsanvändare använda så att det blir så lätt som möjligt för mig att förstå?
Citera
2010-04-02, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fekaliebabian
Ok. Säg att man använder unetbootin. Enligt deras hemsida stöder programmet olika versioner av linux.
Vilken version ska jag som windowsanvändare använda så att det blir så lätt som möjligt för mig att förstå?

Ubuntu är nog den mest användarvänliga.
Citera
2010-04-02, 21:35
Medlem
Edit: hittade nu
Senast redigerad av fekaliebabian 2010-04-02 kl. 21:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in