2010-04-02, 18:35
Bannlyst
Någon med bostadsbidrag från försäkringskassan? hellst någon med aktivitetstöd.

Hur mycket får ni i stöd?

Hur lång tid tog det för er att få det?
Citera
2010-04-02, 19:19
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_italian

Jag får förvisso inte från FK, utan soc men båda borde ju gå efter riksnormen.

Dom betalar min hyra på runt fyra tusen och ger mig en tusen lapp att köpa mat för.

Det tog ett halvårs hemlöshet för mig att få det.
Citera
2010-04-02, 23:27
Medlem
Spyrrans avatar
Jag har visserligen inte aktivitetsstöd, utan är student. Men jag har ändå bostadsbidrag och får 1000 kr i bidrag varje månad. Det tog drygt 10 dagar från det att jag hade postat ansökan till att första utbetalningen kom. Skickade visserligen in ansökan i mitten av månaden, och fick bidraget i slutet av samma månad. Eftersom bidraget kommer runt den 25:e varje månad.
Citera
2010-04-27, 19:55
Medlem
Hur fungerar det med bostadsbidrag? Jag jobbade lite förra året innan jag började studera, kan man få bostadsbidrag ändå? Jag betalar ca 3800 kr för min studentlägenhet.
Citera
2010-04-27, 20:15
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedblom
Hur fungerar det med bostadsbidrag? Jag jobbade lite förra året innan jag började studera, kan man få bostadsbidrag ändå? Jag betalar ca 3800 kr för min studentlägenhet.
Ja det kan man, du anger din nuvarande inkomst (studiebidraget endast) och om du jobbar igen så får du skicka in en ändringsblankett ...här kan du kolla om och hur mycket du kan få: http://pbb.forsakringskassan.se/bob/...terIn.do#start
Citera
2010-07-18, 19:16
Medlem
pernil90s avatar
Ansökte om bostadsbidrag i slutet av januari, i maj fick jag ett papper att jag behövde skicka in ett kompletterande dokument vilket jag gjorde direkt. Nu har det gått cirka två månader till och jag har fortfarande inte fått något besked, har varit i kontakt med dem två gånger och har fått svaret att "vi har en del att göra nu" på äkta FK-manér. Finns det något jag kan göra för att snabba upp processen? Det stod på deras hemsida att det skulle ta max en månad och nu har det gått sex. Pengarna betalas ut retroaktivt men det hade ju ändå varit bra med ett svar...
Citera
2010-07-18, 20:21
Moderator
rotadents avatar
Bostad ---> Privatekonomi

//Mod
Citera
2010-07-18, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L_italian

Får nog 200kr i månaden i bostadsbidrag, har aktivitetsersättning från FK.
Gick fort att få det men så är det bara 2st usla hundralappar. Täcker hemförsäkringen iaf.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in