• 1
  • 2
2010-04-02, 17:23
Medlem
Provoceros avatar
Som så många gånger förr blev jag stackad med "högsta" paret på floppen. Ibland höjer inte de med höga PP överdrivet mycket så jag tycker att det är skitsvårt att veta om man ligger under. Nu spelade jag förvisso på lägsta micronivå och där ryker ju den lilla ministacken betydligt lättare än om man spelar med djupa stackar (för att betarna tenderar att bli höga i förhållande till inköpet). Men tänk om man bara står mot J10, Q10 eller K10 och lägger sig i onödan? Till problematiken hör också om det var knappen som höjde vilket kan innebära ett stöldförsök. Eftersom det samtidigt gäller att blocka fi från att få in något högre så är det verkligen sjukt lätt att hamna i trubbel.
Senast redigerad av Provocero 2010-04-02 kl. 17:31.
Citera
2010-04-02, 17:35
Medlem
matte03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocero
Som så många gånger förr blev jag stackad med "högsta" paret på floppen. Ibland höjer inte de med höga PP överdrivet mycket så jag tycker att det är skitsvårt att veta om man ligger under. Nu spelade jag förvisso på lägsta micronivå och där ryker ju den lilla ministacken betydligt lättare än om man spelar med djupa stackar (för att betarna tenderar att bli höga i förhållande till inköpet). Men tänk om man bara står mot J10, Q10 eller K10 och lägger sig i onödan? Till problematiken hör också om det var knappen som höjde vilket gör en osäker på om det rör sig om ett stöldförsök.

sånt där är jävligt svårt, men på lägsta nivån hade jag nog synat men hade nog foldat om det handlat om 2-300 eftersom att på lägsta nivån kan de sitta med vad som helst. det handlar nog också om reads lch sånt där.
Citera
2010-04-02, 18:22
Medlem
Teddows avatar
Jag gjorde nyligen ett omslag på en sådan flopp med A10, KK la sig (enligt FI) för att vi var såpass djupa och han var rädd för set. Men oftast när du själv får ett omslag på en sådan flopp, när du sitter med A10, så är sannolikheten större att många sitter med bättre hand än K10.
Citera
2010-04-02, 18:35
Bannlyst
Vem säger att han måste ha en 10X hand? Finns liksom, 2 par eller värsta scenario SET...
Citera
2010-04-02, 19:56
Medlem
ErikPontis avatar
Jag spelar lite micro och jag skulle nog folda ganska fort där. Till stor del bara för att det är micro. Knepet tror jag är att spela tight och ''säkra'' lägen, där är du ganska osäker och då är det nog bättre att folda tror jag. Top pair är inte himla bra.

*edit* Att folda är Ev 0
Citera
2010-04-02, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddow
Jag gjorde nyligen ett omslag på en sådan flopp med A10, KK la sig (enligt FI) för att vi var såpass djupa och han var rädd för set. Men oftast när du själv får ett omslag på en sådan flopp, när du sitter med A10, så är sannolikheten större att många sitter med bättre hand än K10.

tror du på jultomten också
Citera
2010-04-02, 23:00
Medlem
Teddows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritte_n
tror du på jultomten också

Du har väl aldrig lagt ett överpar någonsin, I guess.
Citera
2010-04-02, 23:36
Medlem
Gitarrmongots avatar
herregud, på micro synar man varje gång med tptk. du vinner 9 gånger av 10.
Citera
2010-04-03, 13:00
Medlem
Provoceros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddow
Sant, med djupa stackar skulle jag aldrig ha synat en all in vid ett sådant omslag.
Citera
2010-04-03, 16:45
Medlem
TerryTibbss avatar
Ingen mening att syna om han shovar, om det är så att han shovar med tp skit-kicker kommer du få hans marker i slutändan ändå.
Citera
2010-04-03, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TerryTibbs
Ingen mening att syna om han shovar, om det är så att han shovar med tp skit-kicker kommer du få hans marker i slutändan ändå.

Klart det är någon mening med det. 90% av alla fiskar är kapabla till att shova med färgdrag, stegdrag, tpragkicker och mellanpar så en syn med tptk på den brädan är helt solklar.
Citera
2010-04-03, 23:04
Medlem
addims avatar
Har du A10 mot KK på 5108-flop tycker jag att du ska lägga dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in