Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-04-02, 16:03
Medlem
Hejsan
Nu är det så att jag är jävligt irriterad på det här mycket roliga spelet..

Jag har haft det installerat på datorn många gånger förut utan några som helst problem, fast nu har jag formaterat om datorn och installerat om XP. Och nu kan jag inte installera WoW, så jävla störande. Jag kommer bara så långt att jag ska välja vart jag ska placera spelet.

Då kommer det upp en ruta där det står " The file "\World of Warcraft\World of Warcraft.lnk" could not be found. If this problem persists, please contact Blizzard Technical Support. (IsAbsolutePath/path is not absolute) "

Vad fan ska jag göra? Har mailat Blizzard utan svar och hittar ingen info alls någonstans. Bara info för Vista men det är inte så användbart när man har XP.

Super tacksam för hjälp
Glad Påsk
Mvh
Citera
2010-04-02, 16:05
Medlem
ant's avatar
Installerar du från skiva/skivor eller har du laddat ner spelet?
Citera
2010-04-02, 16:05
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Installerar du från en skiva kan den ha blivit lite för repat, eftersom att en fil inte kan läsas.

Du kan bara ladda ned det istället om så är fallet http://www.wow-europe.com/en/downloads/client/
Citera
2010-04-02, 16:37
Medlem
Andreasvbs avatar
Filen den letar efter är ju bara en länk (.lnk), verkar som du har något gammalt som ligger kvar efter Vista.
Eller så gör du fel.
Citera
2010-04-02, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Installerar du från skiva/skivor eller har du laddat ner spelet?
Jag installerar från nyköpte skivor!
Citat:
Ursprungligen postat av TheVeryUberEnd
Installerar du från en skiva kan den ha blivit lite för repat, eftersom att en fil inte kan läsas.

Du kan bara ladda ned det istället om så är fallet http://www.wow-europe.com/en/downloads/client/
Installerar som sagt från nya skivor, kan prova att ladda ner och sen berätta hur det gick.
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Filen den letar efter är ju bara en länk (.lnk), verkar som du har något gammalt som ligger kvar efter Vista.
Eller så gör du fel.
Hejsan, jo det är märkligt. Har aldrig haft vista, kanske var otydlig i första posten. Har bara installerat om XP. Förstår inte hur man kan installera ett spel fel när jag bara kommer till att välja vart det ska vara? hehe
Citera
2010-04-02, 19:53
Medlem
nucces avatar
Ta och kopiera allting som ligger på cdskivan till en lokal mapp på din hårddisk, försök sedan installera där ifrån.. sätter 30 kanelbullar på att det fungerar..
Citera
2010-04-03, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nucce
Ta och kopiera allting som ligger på cdskivan till en lokal mapp på din hårddisk, försök sedan installera där ifrån.. sätter 30 kanelbullar på att det fungerar..
Håller på och kopierar både skivorna nu, om det funkar kommer jag helt seriöst skicka en påse gifflar till dig med posten. Återkommer om ca 30 min och om det funkar är det bara att PMa adress

EDIT: Fan, det blir inga kanelbullar. Fungerade inte
Senast redigerad av Jockzor90 2010-04-03 kl. 12:07.
Citera
2010-04-03, 12:40
Medlem
nucces avatar
Får jag se?
Installera Teamviewer (http://www.teamviewer.com och skicka PM och lösenord via PM så loggar jag in kollar lite snabbt?
Citera
2010-04-03, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nucce
Får jag se?
Installera Teamviewer (http://www.teamviewer.com och skicka PM och lösenord via PM så loggar jag in kollar lite snabbt?
ja visst, skicka din msn i PM så kan vi prata mer där?
Har laddat ner programmet nu.
Citera
2010-04-03, 21:28
Medlem
nucces avatar
du har PM
Citera
2010-04-03, 22:14
Medlem
1993s avatar
Vad jag har hört så ska man bara behöva den senaste expansions-dvd:n för att installera hela WoW, dvs. du skall bara behöva använda WotLK-skivan. Prova det.
Citera
2010-04-04, 02:06
Medlem
Johan_08s avatar
Äsch dedär är ett rätt vanligt problem, nya som gamla skivor då felet egentligen inte ligger där.

Ladda ner från deras hemsida så ska det fungera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in