• 1
  • 2
2010-04-02, 11:21
Medlem
deckardrottningens avatar
Först ser man på flashback att det har varit en gruppvåldtäkt i Helsingborg... går till HD för att läsa om det och så möts av rubriken att en 12-årig flicka också har blivit våldtagen

http://hd.se/helsingborg/2010/04/02/...a-valdtagen-i/

Var det mycket gäster i Helsingborg igår? Nån fotbollsmatch eller större fest eller nåt...
Citera
2010-04-02, 11:32
Medlem
Dagen-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Först ser man på flashback att det har varit en gruppvåldtäkt i Helsingborg... går till HD för att läsa om det och så möts av rubriken att en 12-årig flicka också har blivit våldtagen

http://hd.se/helsingborg/2010/04/02/...a-valdtagen-i/

Var det mycket gäster i Helsingborg igår? Nån fotbollsmatch eller större fest eller nåt...

Finns det många av politikerna och journalisterna utplacerade låtsasflyktingar i Helsingborg?

Det är den första frågan jag ställer mig när jag läser detta.....
Citera
2010-04-02, 11:49
Medlem
På KVPs hemsida står det att 12 åringen blev våldtagen inomhus. Detta borde väl kunna tyda på att det är någon som vet vem flickan är som våldtagit henne. Ingen garanti men om 12 åringen inte blivit bortrövad och våldtagen så är väl chansen stor att det kan vara någon som 12 åringen känner till som förgripit sig på henne.
Citera
2010-04-02, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Olle
På KVPs hemsida står det att 12 åringen blev våldtagen inomhus. Detta borde väl kunna tyda på att det är någon som vet vem flickan är som våldtagit henne. Ingen garanti men om 12 åringen inte blivit bortrövad och våldtagen så är väl chansen stor att det kan vara någon som 12 åringen känner till som förgripit sig på henne.

Precis. Nu är ju som sagt moderatorerna på HD riktiga censurerare. Men läser man det hela, så verkar det vara en person i flickans närhet som gjort det.

Citat:
Polisen är mycket förtegen om händelsen men flickan och föräldrarna ska höras av polisen idag. Polisen vill inte säga något om det i nuläget finns någon misstänkt gärningsman.
Våldtäkten ska ha skett inomhus men mer vill inte polisen säga med hänsyn till flickans ålder och till utredningen.
Alltså har flickan blivit våldtagen inomhus, föräldrarna kan nog har varit i samma byggnad när det hände. Polisen vill inte säga om det finns en misstänkt gärningsman och är mycket förtegen, då vet dom garanterat vem som gjort det, men är troligtvis en släkting som dom inte vill hänga ut direkt.

Jag gissar på att det är en släkting som gjort det, alternativ kan det handla om en kontaktperson inom idrott eller annan ungdomsverksamhet. Kanske har det varit disco på ungdomsgården eller nåt.
Men jag gissar som sagt på en släkting, troligtvis i det egna hemmet.
Senast redigerad av FTW_Yes 2010-04-02 kl. 11:59.
Citera
2010-04-02, 14:12
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagen-D
Finns det många av politikerna och journalisterna utplacerade låtsasflyktingar i Helsingborg?

Det är den första frågan jag ställer mig när jag läser detta.....

Helsingborg är ett landskrona med en fin strandpromenad och en påklistrad borgerlig fasad.

I sak känns det inte som att man kommer få höra mycket mer om den här historien med tanke på offrets ålder och att det verkar vara någon i barnets närhet.
Citera
2010-04-02, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Helsingborg är ett landskrona med en fin strandpromenad och en påklistrad borgerlig fasad.

I sak känns det inte som att man kommer få höra mycket mer om den här historien med tanke på offrets ålder och att det verkar vara någon i barnets närhet.

Nej det har du rätt i. Men jag skulle gärna vilja veta vem svinet är.
Citera
2010-04-02, 18:07
Medlem
Intensivs avatar
Det händer också att föräldrar anmäler en pojkvän som ertappats med flickan för våldtäkt när de misstänkt att de haft sex.
Citera
2010-04-02, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Det händer också att föräldrar anmäler en pojkvän som ertappats med flickan för våldtäkt när de misstänkt att de haft sex.

Det är ju för fan inte klokt! Varför gör de så?
Citera
2010-04-02, 21:07
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheApocalypse

Därför att det, enligt svensk lag, är våldtäkt mot barn när barnet är 12 år.
Citera
2010-04-02, 21:48
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheApocalypse

Även om sex sker med samtycke från flickans sida så räknas det som våldtäkt.
Det händer även att socialförvaltningen gör en anmälan där man vet att en minderårig flicka är sexuellt aktiv.
Sen har vi ju då föräldrar till flickor ur de hedersamma kulturerna som inte tror att två skolkamrater kan göra läxor ihop, spela dataspel etc om de är av olika kön.
Självklart är pojken bara ute efter att stjäla det drybaraste familje äger, dvs flickans oskuld och skyndar sej att lämna in anmälan om våldtäkt för att rädda sin heder.
I det aktuella fallet vet vi ju ingenting.
Citera
2010-04-02, 22:20
Medlem
KarlsKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
...Nån fotbollsmatch eller större fest eller nåt...

Har jag missat något rejält eller finns det exempel på att just fotbollssupportrar firar med en våldtäkt efter match i Sverige?
Citera
2010-04-03, 00:52
Medlem
Pl0xans avatar
Jag tror att det är någon släkting eller familjemedlem, kan också va någon kompis till familjen. Tror inte att det är någon pojkvän eller dylikt. Kanske hennes kompis föräldrar eller syskon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in