2010-04-02, 02:39
Medlem
http://www.dn.se/nyheter/sverige/pol...alas-1.1071539

Misstanken gäller tjänstefel, olaga frihetsberövande, olaga tvång och egenmäktigt förfarande. Poliserna handlade på eget bevåg utan beslut från åklagare om husrannsakan och utan direktiv från spaningsledningen. Enligt åtalet fanns det inte heller några tydliga brottsmisstankar.

Har sökt tråd utan att hitta, men det måste väl finnas redan? Snart en dygn sedan nyheten.

Jag tycker i alla fall det är anmärkningsvärt att antingen
1) så har poliserna försökt leka goda á la Gunvald i beck och gått över gränsen och gått bet,
eller 2) så är poliserna själva inne i knarkbranschen.

Vad vet/tror ni?
Citera
2010-04-02, 03:04
Medlem
Necrotzicas avatar
Jag vill se mer poliser som vågar göra sånt!
Sen att det nu var felaktigt är väl inte hela världen?
Hur fan kan man få en chock av att möta lite poliser? då ska man väl t.ex aldrig få köra bil? tänk om man hamnar i en trafikkontroll, ska man då panika som tre blattebarn i en stulen saab då?

Synd att polisen inte gjorde en rektalundersökning på henne, hon hade säkert gömt knarket i 2:an.
Citera
2010-04-02, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necrotzica
Hur fan kan man få en chock av att möta lite poliser? då ska man väl t.ex aldrig få köra bil? tänk om man hamnar i en trafikkontroll, ska man då panika som tre blattebarn i en stulen saab då?

Synd att polisen inte gjorde en rektalundersökning på henne, hon hade säkert gömt knarket i 2:an.

Javisst, jättebra att insatsstyrkan rycker ut utan vare sig utredningsunderlag eller övriga formella order. Ungefär lika intelligent som att operera en hjärntumör utan att ha röntgat först..spelar väl ingen roll vad man tar bort

Hamnar i en trafikkontroll ..? Ja, det var ju verkligen en relevant jämförelse
om man inte sett eller följt insatsstyrkan i en rell situation vill säga

Så det var synd att poliserna inte gjorde en rektalundersökning på nån som var oskyldig ? Du kanske inte ska posta kl 03 på natten, omdömet kan svikta ordentligt om man är för trött.
Citera
2010-04-02, 11:48
Medlem
Förstår inte varför inte detta blir en större grej? Nationella insatsstyrkan ska väl vara de tuffaste poliser vi har, om de börjar leka maffia har vi problem på halsen som åtminstone för mig för tankarna till ryssland.
Citera
2010-04-02, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kinesen.
Förstår inte varför inte detta blir en större grej? Nationella insatsstyrkan ska väl vara de tuffaste poliser vi har, om de börjar leka maffia har vi problem på halsen som åtminstone för mig för tankarna till ryssland.

De kanske tillhör maffian? Inom polisen idag verkar inget omöjligt.
Citera
2010-04-02, 16:23
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrotzica

HA-HA-HA!

Detta är ju FlashBack i högform!

Jag skulle vilja se uppsynen på henne, när piketpolisen tar fram diskhandskarna och flaskborsten... och tänder pannlampan, samtidigt som två man håller fast henne på köksbordet! (Jag minns en scen ur "Jägarna"…)
Citera
2010-04-03, 12:02
Medlem
Men kom igen för fan, ingen som vet nåt om detta? Låtsas att det är "kulturberikare" i farten om det behövs för att släppa loss fantasin och spekulationerna!
Citera
2010-04-03, 13:49
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesen.

Ja, men Gunvald gör ju alltid det rätta, och nationella insatsstyrkan skulle ju inte göra något mot en oskyldig... och nu har dom gjort tillslag mot den här kvinnan... då vet vi ju att hon inte kan vara helt oskyldig. Det var nog tur att dom tog henne i tid.

Att rätt uppfatta en sak och att missförstå samma sak utesluter inte helt vartannat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in