2010-04-01, 23:22
Medlem
L0darens avatar
Ja jag tjatar igen.

I evigheter har utrymmet legat på max 250 meddelanden.
Ständigt är det problem med att radera meddelanden för utrymme eftersom man jämnt får upp denna ruta:
Citat:
L0daren, du har inte behörighet till den här sidan. Det kan bero på en av flera anledningar:

1. Ditt användarkonto har inte rätt behörigheter för att komma åt den här sidan. Försöker du att redigera någon annans inlägg, komma åt administrativa funktioner eller andra system som kräver särskild behörighet?
2. Om du försöker att posta, kan administratören ha stängt av ditt konto, eller det kan vänta på aktivering.

Det har klagats på detta i omgångar men såvitt jag vet har absolut INGET hänt på 5-6 års tid.

Snälla admin kan du ta tag i detta och se till att göra något åt saken?
Det är inte kul att behöva radera stup i kvarten och det är också kul att spara en del korrenspondens då det handlar om, i mitt fall, 8 år gamla meddelanden som har ett visst egenvärde.

Är det bara jag som frustreras av detta nästan dagligen?
Hur svårt är det att utöka till 2500 meddelanden t.ex?
Citera
2010-04-01, 23:28
Medlem
SweTechs avatar
När du har nått 2500 PM.. Vill du ha 25000 PM då?
Citera
2010-04-01, 23:35
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
När du har nått 2500 PM.. Vill du ha 25000 PM då?

I framtiden kanske.

Kan du förklara mig vad som är så hemskt med att man utvecklar och utökar utrymmet?
Om FB ska ha en priv-mess tjänst så skall den väl hänga med i tiden precis som vilken annan meddelandetjänst som helst?
Eller längtar du tillbaka till den gamla goda tiden när man fick så mycket som 5MB i utrymme på hotmail?
Citera
2010-04-01, 23:38
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
I framtiden kanske.

Kan du förklara mig vad som är så hemskt med att man utvecklar och utökar utrymmet?
Om FB ska ha en priv-mess tjänst så skall den väl hänga med i tiden precis som vilken annan meddelandetjänst som helst?
Eller längtar du tillbaka till den gamla goda tiden när man fick så mycket som 5MB i utrymme på hotmail?

Jag tycker att det inte är utrymmet det hänger på utan din hantering av personliga meddelanden.
Det finns inte en chans att du har 250 PM som är så viktiga att du måste spara dom.

Skulle något göras åt PM funktionen så tycker jag att det skulle vara att införa ett exporteringsverktyg så man kunde spara ner sina PM till ett .txt dokument.

Att ge mer utrymme löser inget.
Citera
2010-04-01, 23:39
Medlem
_abous avatar
För mig gör det varken till eller från att ha större inbox, men eftersom jag tror att det ökade utrymmet skulle kunna användas till något bättre är jag emot förslaget.
Citera
2010-04-01, 23:45
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Jag tycker att det inte är utrymmet det hänger på utan din hantering av personliga meddelanden.
Det finns inte en chans att du har 250 PM som är så viktiga att du måste spara dom.

Skulle något göras åt PM funktionen så tycker jag att det skulle vara att införa ett exporteringsverktyg så man kunde spara ner sina PM till ett .txt dokument.

Att ge mer utrymme löser inget.

Varför inte bara utöka utrymmet?
Vad exakt är det som är så hemskt med detta?

Och sen är väl vad som är viktigt inte för dig att uttala dig om.
Citera
2010-04-01, 23:49
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Varför inte bara utöka utrymmet?
Vad exakt är det som är så hemskt med detta?

Och sen är väl vad som är viktigt inte för dig att uttala dig om.

Bara för att utöka utrymmet löser inte problemet utan bara skjuter det framåt tills du nått maxgränsen igen.

Om du inte är intresserad av vad andra tycker, varför skapar du då en tråd?
Citera
2010-04-01, 23:53
Bannlyst
han vill väl bara tala om att han är så poppis på fb att han har 200´+ pm
Citera
2010-04-01, 23:56
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Bara för att utöka utrymmet löser inte problemet utan bara skjuter det framåt tills du nått maxgränsen igen.

Om du inte är intresserad av vad andra tycker, varför skapar du då en tråd?

Med den logiken behöver man aldrig förändra något, någonsin.
Självklart ska FB hänga med i tiden och utöka utrymmet på priv-messen.
Förstår inte riktigt varför det anses som att "skjuta problemen framåt". Det finns ju tydligen ett problem som går att lösa genom att utöka utrymmet.

Och min kommentar var inte riktad till dina generella synpunkter(vilka uppskattas) utan din kommentar om att jag knappast kan ha 250 sparade meddelanden som är viktiga. Detta vet du ju inget om.

Kompaniet:
Nej knappast, jag är nog inte ensam om att ständigt behöva rensa inkorg och utkorg.
Citera
2010-04-02, 00:00
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Med den logiken behöver man aldrig förändra något, någonsin.
Självklart ska FB hänga med i tiden och utöka utrymmet på priv-messen.
Förstår inte riktigt varför det anses som att "skjuta problemen framåt". Det finns ju tydligen ett problem som går att lösa genom att utöka utrymmet.

Självklart ska man förändra när man kan förbättra en funktion men jag ser inte hur PM funktionen skulle bli bättre för att du kan spara 2500 PM istället för 250.
Det enda det gör är att du har råd att vara mindre restriktiv när du väljer vilka inlägg du ska ha kvar.

Skulle man däremot göra som jag nämnde, införa en exporteringsfunktion så bygger man ju verkligen ut funktionen och förbättrar den så det är lite konstigt att du verkar fördra utrymme över funktionalitet.

Citat:
Och min kommentar var inte riktad till dina generella synpunkter(vilka uppskattas) utan din kommentar om att jag knappast kan ha 250 sparade meddelanden som är viktiga. Detta vet du ju inget om.

Ah, jag missuppfattade dig.

Nej det vet jag självklart inte men om jag går till mig själv så kanske jag har en 300 sparade PM och det är efter ett år som Mod. Det känns lite konstigt att det ska behövas rum för 2500.
Citera
2010-04-02, 00:02
Medlem
toizs avatar
Jag känner inte till bakgrunden till att det inte är större plats, så jag kan varken säga bu eller bä till det. Kan bara säga att det är rätt att prioritera forumet framför pm:en.

Sen har man ju mapparna som man kan spara ner pm i - de sväljer ju en hel del och avlastar inkorgen.
Och så kan man spara olika slags pm under olika namn, som "tillsägelser," "skamliga förslag," "bevisföring" osv. beroende på vad det är för pm man nu får.
Citera
2010-04-02, 00:04
Medlem
Ett Hunds avatar
Låt säga att alla får 500 PM istället.
Är det någon som tror att såna här trådar kommer att startas då också?

Jag tror det..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in