2010-04-01, 20:36
Bannlyst
Hittar bara väldigt gamla trådar om detta ämne Ansopal.

Vad jag har förstått så är det en gammal sömnmedecin, rena så kallade knock out piller!

Så jag undrar vad alla ni här på FB vet om Ansopal? Dosering, verkan och hur länge de sitter i?
Citera
2010-04-01, 20:41
500 mg kloralhydrat bestod de av. Kloralhydrat är relativt enkelt att tillverka själv. Sök på kloralhydrat. En "däcknings-dos" är ca 2 g. O dödlig dos är ca 10 g. Mindre vid samtidigt alkohol-intag.
Citera
2010-04-01, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
500 mg kloralhydrat bestod de av. Kloralhydrat är relativt enkelt att tillverka själv. Sök på kloralhydrat. En "däcknings-dos" är ca 2 g. O dödlig dos är ca 10 g. Mindre vid samtidigt alkohol-intag.

Vad jag har förstått så är tabletterna på 500mg och jag har verkligen inte planerat att ta mitt liv, inte ikväll eller imorgon för den delen.

Vad skulle en sådan här tablett kosta på den "svarta marknaden"?
Citera
2010-04-01, 21:48
Nä, det tror jag inte! Att du skulle ta ditt liv, alltså. Du verkar vara en pigg figur!

Men tja, finns de ens på svarta marknaden...? I så fall tror jag inte de kostar så mycket. Kanske 20 kr. De är ju iaf. narkotikaklassade.
Citera
2010-04-05, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Nä, det tror jag inte! Att du skulle ta ditt liv, alltså. Du verkar vara en pigg figur!

Men tja, finns de ens på svarta marknaden...? I så fall tror jag inte de kostar så mycket. Kanske 20 kr. De är ju iaf. narkotikaklassade.

Oj fan, plaren hade kommit över 2500stycken av dessa tabletter. Dock så var de i lösvikt i en systenkasse som han sprag runt med. Enligt honom så ar de på 500mg stycket men efter som de inte ligger i blister eller burk så känns det lite lustigt att testa dem.

Finns de bara i 500mg tablettwr eller finns de starkare med?

Tror betämnt att jag får testa två stycken ikväll så jag fick 10stycken av honom, syns de på pissprov?
Citera
2010-04-05, 20:08
Ja, du kan nog lugnt testa 2 stycken. De syns inte på pisseprov.
Citera
2010-04-06, 11:59
Bannlyst
Skriver en liten rapport om Ansopal tabletterna. Tog två stycken igår och somnade efter ca 30 minuter och sov hela natten igenom. På någpt sätt så drömnde jag en hel del.

Så jag kan lungt säga att de fungerade utan några problem, känner mig dock lite bakis av dem nu dagen efter. Så visst fungerar dem och de fungerade bra med. Kan tänka mig att säljaren lätt kan ta runt 20 kr stycket utan att skämmas.

Har starka fundringar på att köpa 100stycken om jag får ner dem lite i pris til typ 15kr stycket!

Så kommer ni över några ansopal så slå till, de fungerar riktigt bra, de känns som om de är några tabletter ifrån 70-talet som sänker en på ett par minuter!

Så de får 3 "apor" av 5 möjliga!
Citera
2011-07-19, 00:24
Medlem
Gammal tråd men....
Ansopal försvann från apoteken redan 1994.
Knockouteffekten du beskriver är inget jag känner igen. Fick själv dessa vita avlånga tabletter på häktet i slutet på 80-talet. Ansopal var flitigt använda på häkten och anstalter på den tiden. Kommer ihåg att jag tyckte om dom. Brukade lösa upp dom i varmvatten för att sedan dricka upp brygden varm. På så sätt fick man lite av en "fyllekick" som varade i typ 30-45 min. sedan försvann effekten. Andedräkten luktade av alkohol efter att tabletterna kickat in. Kommer ihåg att man fick max fyra inför natten, vilket inte var nåra problem. Inget man blev Knockad av iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in