2010-04-01, 18:13
Medlem
Kultmannens avatar
Jag ha den senaste timmen försökt mounta min hårddisk i DOSBox, och har följt FAQ:n helt och hållet.
Men då jag skriver in koden (mount C "C:\oldgames) så får jag svaret att genvägen inte existerar.

Så då provar jag ett lite längre stycke (mount C "C:\Users\Negerbollen\program files\DOSBox-0.73\oldgames), men får samma svar.
Så jag undrar nu om det är så att DOSBox inte fungerar på Windows 7 än, eller om jag gör fel.
Skulle uppskatta eran hjälp otroligt mycket, och ber om ursäkt om detta har postats förut.

MVH
Citera
2010-04-01, 18:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows Support

//Mod
Citera
2010-04-01, 18:19
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultmannen
Jag ha den senaste timmen försökt mounta min hårddisk i DOSBox, och har följt FAQ:n helt och hållet.
Men då jag skriver in koden (mount C "C:\oldgames) så får jag svaret att genvägen inte existerar.

Så då provar jag ett lite längre stycke (mount C "C:\Users\Negerbollen\program files\DOSBox-0.73\oldgames), men får samma svar.
Så jag undrar nu om det är så att DOSBox inte fungerar på Windows 7 än, eller om jag gör fel.
Skulle uppskatta eran hjälp otroligt mycket, och ber om ursäkt om detta har postats förut.

MVH

Dosbox funkar fint för mej och jag kör W7 x64. Har inte gjort nåt speciellt för att få det att funka.

Prova att köra det i compatiblity mode XP SP3?
Citera
2010-04-01, 21:40
Medlem
Kultmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dust0r
Dosbox funkar fint för mej och jag kör W7 x64. Har inte gjort nåt speciellt för att få det att funka.

Prova att köra det i compatiblity mode XP SP3?

Om du har ork så skulle jag uppskatta om du laddade upp bilder på hur du har konfigurerat med mapparna och själva konfigurationen i DOSBox.
Om du orkar, såklart.

Jag har inte försökt med XP-compabilityn, ska prova nu dock.
Citera
2010-04-02, 09:41
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultmannen

MVH

Skriver du in sökvägen med apostrofen som du beskrev?

mount C "C:\oldgames...

Den skall iallafall inte vara där.

Jag skriver in : mount c c:\mappjagvillmounta
utan att använda apostrof nånstans.

Jag har, som jag sa innan inte gjort annat än installerat DOSbox. Inte konfat det eller vad man nu kan göra med det.
Det funkade direkt. Jag kör inte i nåt compatiblity mode heller.
Citera
2010-04-02, 11:56
Medlem
X_surfers avatar
Nu glömmer ni väl ändå : ??

Såhär har i varje fall alltid jag skriv när jag mountar en mapp i dosbox:

mount x: d:/dos-spel

även mount x: d:\dos-spel
Citera
2010-04-02, 13:30
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Nu glömmer ni väl ändå : ??

Såhär har i varje fall alltid jag skriv när jag mountar en mapp i dosbox:

mount x: d:/dos-spel

även mount x: d:\dos-spel

Nej, du behöver inte använda ett kolon för mount-enheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in