Citat:
Sound Clips for MSN Messenger 7.5 and Windows Live Messenger allows you to send audio clips to your contacts instead of recording your own voice, and you don't even need a microphone! You simply choose any audio file and send it to them! The add-on is easy to use and your Messenger contacts don't need to have the add-on installed to hear the Custom Sound Clips! Download now, comes with 15 default sounds, and supports any MP3 or Wave (WAV) file.
http://www.messengertools.net/msn-soundclips.html
Tillägget ovan tycks emulera "inspelningsknappen" och istället låta dig spela upp en WAV/MP3. Ger dig ju iofs inte riktigt den frihet som det du frågar om.
Rent teoretiskt tycker jag det borde funka att låta "output bli input", vilket de allra flesta ljudchip fixar out of the box i typ XP.
Start / Run / sndvol32.exe
Options / Properties..
I mitt fall här får jag skifta mellan "HD Audio rear input" och "HD Audio rear output" som Mixer device. Flaggar jag output~ är allt utom "Adjust volume for.. Playback" gråmarkerat, och flaggar jag input~ är allt utom "Adjust volume for.. Recording" gråmarkerat. Jag vet med mig att vissa ljudchip/kort har både Playback och Recording under samma Mixer device. Either ways, se till att du får välja Adjust volume for.. Recording. OK. Nu ska du flagga för "Stereo Mix". Detta innebär då kort och gott att din output blir din input. Detta ser du t.ex. genom att starta Audacity/Ljudinspelaren och trycka på Rec medan du spelar upp en låt i Winamp/Spotify. Då ska den spela in. Ja, jo, just det ja, jag tycker som rent spontant att den här metoden borde kunna tjäna ditt syfte.
Hoppas allt går bra för dig!