2010-03-31, 23:49
Medlem
dreamtools avatar
hallå hallå...
tänkte fråga här om det e nån som varit med om att ljudet har försvunnit från extern utgång på en lapptop?
vanligtvis e de ju bara att använda dem inbyggda högtalarna och sen smacka i hörlurar om man vill ha det där, men inte idag...
utan nu fortsätter bara ljudet i dem inbyggda...
det e nyligen bytt hårddisk i den kan det ha nått me saken att göra?
det "går" att spela upp ljud i hörlurar/ externa högtalare men då e man tvungen att avsluta prosessen och välja hörlurar som standard ljudutgång på datorn... och sen starta programmet... men när man drar ur sladen så dör allt ljud istället! ?

nån kunnig som vet va det e för fel? drivrutiner? inställning=?
det här är ett mycket irriterande problem!

//tack på förhand!
Citera
2010-04-01, 01:00
Medlem
kklasens avatar
I vissa mjukvaror för ljudkort som är lite bättre, så kan man ställa in att dem bakre och främre portarna ska vara oberoende. I detta fall, dem inbyggda och den yttre porten. Kolla runt lite bland den mjukvara du fick med datorn.
Citera
2010-04-01, 22:18
Medlem
dreamtools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kklasen
I vissa mjukvaror för ljudkort som är lite bättre, så kan man ställa in att dem bakre och främre portarna ska vara oberoende. I detta fall, dem inbyggda och den yttre porten. Kolla runt lite bland den mjukvara du fick med datorn.

hmm? är inte allt för insatt i det här, men tror jag är med lite i alla fall...
bara en fråga, var kan man hitta dem här inställnigarna tillexempel ?
Citera
2010-04-02, 08:13
Medlem
Jonny666s avatar
Du kan ju alltid välja i kontrollpanelen vilken kanal ljudet ska komma ut i
Citera
2010-04-05, 19:22
Medlem
dreamtools avatar
ajo, fast har man redan börjat spela upp ett ljud i den ena utgången så måste man stänga programmet där man spelar upp ludet innan man kan byta...
och sen är det lite jobigt att gå in i kontollpanelen hela tiden om man vill byta ljudutgång...

ingen som har haft samma fel?
Citera
2010-12-06, 01:18
Medlem
Tjo.

Jag har ett liknande problem. Eller behöver ungefär samma råd skulle jag tro.
Min ljudutgång har gått sönder men läser fortfarande hela tiden för den tror att sladden till hörlurarna sitter i. Därför får ja inget ljud i de inbyggda högtalarna i datorn, eftersom de blir förbikopplade när man sätter i en sladd. De ja undrar är hur man kopplar bort de så man kan använda datorhögtalarna iaf?
Letat länge men inte hittat nått, så därför ja skriver lite off topic här, men men tanke på vad som skrivits innan så känns de som ni kanske har koll på det här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in