2010-03-31, 22:58
Medlem
Tjoflöjt! Min mor kom här om dagen med förslaget att spela in en cover på What a wonderful world, vilket jag gladeligen ställde upp på, då jag och mor inte har något inspelat tillsammans sen tidigare. Vi satte oss ned och spelade in sång och piano. Jag kände att man kunde fylla ut arrangemanget en del, så jag började pilla lite med mitt nyinköpta midi-keyboard och resultatet blev detta: http://www.speedyshare.com/files/217...eful_World.mp3

Ös på med massa kritik om arrangemanget, vad som var bra och vad som kan göras bättre, men ha i åtanke att jag är nybörjare både på mixning och midi!
Tycker ni att instrumenten låter äkta, eller är det papperskorgen som gäller?

Mor sjunger och jag står som sagt för arrangemanget och lite bakgrundssång.

Posta gärna egna midi-arrangemang!

Peace
Senast redigerad av Boubben 2010-03-31 kl. 23:02.
Citera
2010-03-31, 23:03
Medlem
sunderlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boubben
Tjoflöjt! Min mor kom här om dagen med förslaget att spela in en cover på What a wonderful world, vilket jag gladeligen ställde upp på, då jag och mor inte har något inspelat tillsammans sen tidigare. Vi satte oss ned och spelade in sång och piano. Jag kände att man kunde fylla ut arrangemanget en del, så jag började pilla lite med mitt nyinköpta midi-keyboard och resultatet blev detta: http://www.speedyshare.com/files/217...eful_World.mp3

Ös på med massa kritik om arrangemanget, vad som var bra och vad som kan göras bättre, men ha i åtanke att jag är nybörjare både på mixning och midi!
Tycker ni att instrumenten låter äkta, eller är det papperskorgen som gäller?

Mor sjunger och jag står som sagt för arrangemanget och lite bakgrundssång.

Posta gärna egna midi-arrangemang!

Peace

För mycket reverb på sången
Citera
2010-03-31, 23:06
Medlem
sunderlings avatar
och kanske borde höjt sången lite till. volym alltså
Citera
2010-03-31, 23:08
Medlem
Noetlovskijs avatar
Sänk stråkarna, mindre reverb på sången.

EQa lite i sången kanske.

Arrangemangsmässigt så borde du ta ned dynamiken så lågt det går på "they're really saying 'I love you'" och sedan bara kört sista versen med försiktigt pianoklink. Så klyschigt skulle jag ha gjort det i alla fall
Citera
2010-03-31, 23:26
Medlem
Tack för kommentarerna!
Reverben kommer sänkas och sången höjas en aning

Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Arrangemangsmässigt så borde du ta ned dynamiken så lågt det går på "they're really saying 'I love you'" och sedan bara kört sista versen med försiktigt pianoklink. Så klyschigt skulle jag ha gjort det i alla fall

Tror också det kunde bli snyggt att sänka där vid I love you. Blir en fin dynamik. Anledningen till att jag lät det vara ganska kraftfullt var mest för att jag var sugen på att göra något pampigt med stråkarna
Citera
2010-03-31, 23:59
Medlem
sunderlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boubben
Tack för kommentarerna!
Reverben kommer sänkas och sången höjas en aning
¨

Nice
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera