2010-03-31, 17:27
Bannlyst
Har några ungbjörkar som växer precis på grannens sida av tomtgränsen, vill inte att dessa träd skall växa sig större då signalen till min parabol kommer att blockeras + att de kommer skymma solen. Grannen vägrar såga ner träden. Har hört att "ecoplugs" med roundup skall vara effektivt att döda stubbar och förhindra slybildning med, funkar även detta medel medel mot (ej fullvuxna) mindre björkar? Tänkte man kunde borra in en eller två ecoplugs i varje träd på nåt diskret ställe för att få träden att stanna upp i växten och sedan förhoppningsvis långsamt dö. Vill att detta skall ske diskret utan risk att bli avslöjad. Har hört talas om kopparspik men detta är bara en myt enligt några jag snackat med.
2010-03-31, 17:30
Medlem
miCky-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruktzoda
Har några ungbjörkar som växer precis på grannens sida av tomtgränsen, vill inte att dessa träd skall växa sig större då signalen till min parabol kommer att blockeras + att de kommer skymma solen. Grannen vägrar såga ner träden. Har hört att "ecoplugs" med roundup skall vara effektivt att döda stubbar och förhindra slybildning med, funkar även detta medel medel mot (ej fullvuxna) mindre björkar? Tänkte man kunde borra in en eller två ecoplugs i varje träd på nåt diskret ställe för att få träden att stanna upp i växten och sedan förhoppningsvis långsamt dö. Vill att detta skall ske diskret utan risk att bli avslöjad. Har hört talas om kopparspik men detta är bara en myt enligt några jag snackat med.

Ge mig 1000 kronor så drar jag dit och sågar ner dom
2010-03-31, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miCky-
Ge mig 1000 kronor så drar jag dit och sågar ner dom

Tanken är lockande men det kommer vara alltför uppenbart att det är jag som sågat/lejt någon att såga ner träden. Vill att träden skall sluta växa eller helst dö på ett diskret sätt utan att det blir alltför uppenbart att jag är skyldig.
2010-03-31, 19:11
Medlem
buffalos avatar
Finns redan trådar om hur man dödar träd:
https://www.flashback.org/t210592

Ett gäng kopparspik brukar funka.
Senast redigerad av buffalo 2010-03-31 kl. 19:15.
2010-04-01, 03:38
Medlem
PhantomBlots avatar
Tråd låst. Använd sökfunktionen för att undvika onödiga trådstarter!

mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in